Data publikacji: 2021-01-15
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: 21 na dobry początek! Limitowana edycja Glenfiddich Chinese New Year 21 Year Old
Kategoria: Zakupy, LIFESTYLE
Wraz z nadejściem najważniejszego święta w kulturze chińskiej – Chińskiego Nowego Roku – Glenfiddich prezentuje swój 21-letni single malt w nowej, wyjątkowej odsłonie.
Wraz z nadejściem najważniejszego święta w kulturze chińskiej – Chińskiego Nowego Roku – Glenfiddich prezentuje swój 21-letni single malt w nowej, wyjątkowej odsłonie. Limitowana edycja Glenfiddich 21YO, inspirowana azjatycką celebracją Chinese New Year i zaprojektowana przez utalentowanego chińskiego artystę, Rlona Wanga, to prezent, który warto podarować przyjaciołom i bliskim lub wzbogacić nim własną kolekcję whisky.
Najważniejsze święto w kulturze chińskiej zbliża się wielkimi krokami. Podczas gdy reszta świata zdążyła już powitać 2021 rok, mieszkańcy Państwa Środka dopiero przygotowują się do obchodów tej wyjątkowej chwili. Przypadający 12 lutego Chiński Nowy Rok, bo o nim mowa, to czas powrotów do domu. Chociaż jego ruchomą datę wyznacza kalendarz księżycowy, co roku miliony ludzi na świecie wracają z tej okazji do swojej rodziny, aby zgodnie z tradycją spotkać się z bliskimi, wspólnie zasiąść przy stole i świętować kolejny rozdział w ich życiu. Wyczekiwane azjatyckie wydarzenie stanowi bowiem dla wielu osób początek czegoś nowego i głęboko wiąże się z nadzieją na lepsze jutro.
Marka Glenfiddich, zainspirowana Chińskim Nowym Rokiem i towarzyszącym mu, niepowtarzalnym klimatem, wprowadziła do sprzedaży wyjątkową edycję swojej 21-letniej whisky typu single malt. Limitowane opakowanie butelki, zaprojektowane przez utalentowanego artystę-ilustratora, Rlona Wanga, opowiada magiczną historię Chińskiego Nowego Roku. Graficzna opowieść jest kontynuacją edycji z 2020 roku, w której artysta po raz pierwszy na nowo zinterpretował ikonę królewskiego jelenia i przedstawił roczną podróż Charlesa Gordona (zięcia założyciela Glenfiddicha, Williama Granta) do Azji. Gordon wyruszył w nią z kilkoma skrzynkami whisky, marząc o tym, by cały świat poznał klasyczny trunek ze szkockiego regionu Speyside.
Tegoroczna edycja opakowania przedstawia wielowątkową historię, inspirowaną obchodami Chińskiego Nowego Roku, na którą składają się nie tylko powroty do rodzinnych domów, ale również spotkania w gronie najbliższych, doskonała azjatycka kuchnia i wspólne świętowanie w charakterystycznym, chińskim stylu. Rlon Wang, który już wcześniej współpracował z marką, również tym razem w wyjątkowy sposób zobrazował bogatą opowieść, wykreowaną specjalnie dla marki Glenfiddich. Centralnym punktem ilustracji jest majestatyczny jeleń, symbolizujący bogactwo, dobrobyt oraz długie życie. Otaczają go grupy turystów, zdeterminowanych, by dostać się do domu drogą lądową, kolejową, powietrzną i morską. Obraz pełen żywych kolorów i przemyślanych szczegółów, nawiązujących do chińskiej kultury i sztuki, skrywa w sobie elementy symboliczne, takie jak tańczące lwy, jak również humorystyczne akcenty w postaci ptaków frunących z butelkami whisky lub beczek wypełnionych single malt, transportowanych przez balony powietrzne.
Chciałem opowiedzieć historię, która przywołuje ciepło i ekscytację, towarzyszącą obchodom Księżycowego Nowego Roku. Najpierw jest to niecierpliwe oczekiwanie na spotkania z najbliższymi w rodzinnych domach, a następnie niesamowite uczucie, które towarzyszy wspólnej celebracji. Zainspirowany duchem marki Glenfiddich, jej odwagą w eksperymentowaniu i przekraczaniu granic, stworzyłem ilustrację, która żyje symbolami młodszych i starszych pokoleń. W trakcie pracy nad designem opakowania bawiłem się symbiozą dwóch zupełnie różnych kultur – chińskiej i szkockiej. Te dwa kraje, leżące po przeciwnych stronach globu, dzięki naszej ilustracji zostały ze sobą połączone – powiedział Rlon Wang.
21-letnia Glenfiddich to wyjątkowa whisky słodowa, finiszowana w beczkach z dębu amerykańskiego, w których wcześniej przechowywany był rum z Karaibów. Dzięki temu whisky uzyskuje bogate, pociągające akcenty karmelowej słodyczy. Jej bukiet w wyszukany sposób łączy akcenty fig, palonego cukru oraz dojrzałych bananów. Podniebienie rozkoszuje także kompozycja waniliowego toffi z charakterystycznym, owocowym akcentem Glenfiddich. Całość uzupełniona jest o posmak ciastek maślanych, creme brulee z delikatnym, ciepłym, lekko pieprznym finiszem.
Glenfiddich 21 w opakowaniu inspirowanym Chińskim Nowym Rokiem to wersja limitowana, dostępna na całym świecie. Cena rekomendowana wynosi 899 zł. Wyjątkową edycję whisky Chinese New Year 21 Year Old Single Malt można kupić wyłącznie w najlepszych, wyselekcjonowanych punktach sprzedaży.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Zakupy #LIFESTYLE