Data publikacji: 2021-03-09
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: CEVA Logistics wdraża inteligentne systemy automatyzacji i robotyki
Kategoria: Transport, BIZNES
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, przy współpracy z Berkshire Grey, wdraża innowacyjne systemy automatyzacji i robotyki wykorzystujące sztuczną inteligencję do zarządzania operacjami w łańcuchach dostaw
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, przy współpracy z Berkshire Grey, wdraża innowacyjne systemy automatyzacji i robotyki wykorzystujące sztuczną inteligencję do zarządzania operacjami w łańcuchach dostaw. Ich zastosowanie w kanadyjskim centrum dystrybucji e-commerce CEVA w Vancouver ma zwiększyć jego wydajność, zoptymalizować przepustowość i przyspieszyć procesy fulfillment.
Szybszy fulfillment
Model Robotics-as-a-Service (RaaS) umożliwia CEVA korzystanie z najnowocześniejszych inteligentnych systemów automatyzacji i robotyki. Ich zastosowanie ma zwiększyć wydajność i poprawić przepustowość, a efekcie przyspieszyć i usprawnić obsługę fulfillment. Wszystko to w odpowiedzi na rosnące potrzeby klientów. Model RaaS zwiększa też elastyczność CEVA w rozszerzaniu usług i zasięgu.
Ponad 5,5 mln paczek rocznie
CEVA wykorzystuje system RPSi (Robotic Product Sortation and Identification) w centrum dystrybucji w Vancouver do automatycznej identyfikacji i sortowania paczek oraz przesyłek e-commerce, co usprawnia ich dystrybucję do 78 punktów dostaw Canada Post. Jego wdrożenie pozwala na obsługę ponad 5,5 mln paczek rocznie na bardzo małej powierzchni operacyjnej 93 mkw. oraz przy minimalnym udziale operatora. Co warto też podkreślić, RPSi dostosowany jest do obsługi przesyłek pakowanych w torby polietylenowe, tuby czy wyściełane koperty, które są powszechnie wykorzystywane w e-handlu.
Dominik Dittrich, wiceprezes CEVA ds. logistyki kontraktowej w Ameryce Północnej, mówi: „CEVA angażuje się w ciągłe doskonalenie i innowacyjność usług fulfillment, usług transportowych i operacji w łańcuchach dostaw. Pandemia COVID-19 wpłynęła na gwałtowny wzrost wolumenu paczek w e-commerce, obsługiwanych przez nas w imieniu klientów na całym świecie. Spodziewamy się, że ten trend utrzyma się także w przyszłości. Dzięki współpracy z Berkshire Grey i inwestycji w jej inteligentne systemy automatyzacji i robotyki, będziemy mogli jeszcze lepiej zarządzać naszymi centrami fulfillment przez 24 godziny na dobę, obsługując coraz większą ilość zamówień przy jednoczesnym skalowaniu operacji w zależności od potrzeb".
RPSi to system wyposażony w robotykę do kompletacji i sortowania, wykorzystujący sztuczną inteligencję, w tym technologię liniowego sortowania wahadłowego, interfejs użytkownika pack-to-light oraz opatentowany przez Berkshire Grey moduł automatycznej identyfikacji HyperScanner™. System wykorzystuje sprzęt i oprogramowanie do identyfikacji, wyszukiwania, transportu, wydzielania i przechowywania małych paczek w określonych i dających się ponownie zdefiniować lokalizacjach końcowych, dostosowanych do zmieniających się potrzeb sieci CEVA.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Transport #BIZNES