Wiadomości branżowe

Co, gdzie i za ile: tak kupujemy prezenty na Walentynki

Co, gdzie i za ile: tak kupujemy prezenty na Walentynki
Świętowanie Walentynek, aczkolwiek bardzo popularne, wciąż nie jest dla Polaków oczywistością. Prezentu na Dzień Zakochanych oczekuje 44 proc. rodaków – wynika z badań instytutu IPC. Nie jesteśmy materialistami - na liście wymarzonych prezentów prym wiedzie… możliwość spędzenia czasu z ukochaną osobą (32 procent wskazań). Coraz częściej jednak nie wyobrażamy sobie 14 lutego bez odpowiedniego upominku. Walentynkowe oczekiwania i upodobania - a także hojność – różnią się w zależności od płci. Co dziesiąty mężczyzna za udany prezent uznaje słodycze – tego samego zdania jest zaledwie co setna kobieta. Panowie dwukrotnie częściej od pań sięgają po bieliznę (odpowiednio: 66 i 34 proc). Kobiety chętnie prezentują drugim połówkom kartki walentynkowe – kupują blisko 80 proc. takich kart sprzedawanych na świecie. Panowie natomiast stawiają na kwiaty - 14 lutego zakupują 70 proc. kwiatów kupowanych przez nich w ciągu całego roku.  - Biorąc pod uwagę preferencje zakochanych, Carrefour przygotował w tym roku kompleksową ofertę prezentową, która spełni oczekiwania

Świętowanie Walentynek, aczkolwiek bardzo popularne, wciąż nie jest dla Polaków oczywistością. Prezentu na Dzień Zakochanych oczekuje 44 proc. rodaków ? wynika z badań instytutu IPC. Nie jesteśmy materialistami – na liście wymarzonych prezentów prym wiedzie? możliwość spędzenia czasu z ukochaną osobą (32 procent wskazań). Coraz częściej jednak nie wyobrażamy sobie 14 lutego bez odpowiedniego upominku.

 Walentynkowe oczekiwania i upodobania – a także hojność ? różnią się w zależności od płci. Co dziesiąty mężczyzna za udany prezent uznaje słodycze ? tego samego zdania jest zaledwie co setna kobieta. Panowie dwukrotnie częściej od pań sięgają po bieliznę (odpowiednio: 66 i 34 proc). Kobiety chętnie prezentują drugim połówkom kartki walentynkowe ? kupują blisko 80 proc. takich kart sprzedawanych na świecie. Panowie natomiast stawiają na kwiaty – 14 lutego zakupują 70 proc. kwiatów kupowanych przez nich w ciągu całego roku.

 – Biorąc pod uwagę preferencje zakochanych, Carrefour przygotował w tym roku kompleksową ofertę prezentową, która spełni oczekiwania klientów. Ponieważ Polacy szukają przede wszystkim cenowych okazji, nasza propozycja skrojona jest na miarę każdego portfela- mówi Maria Cieślikowska, Dyrektor Komunikacji Zewnętrznej i PR Carrefour Polska.

 Poczynione zawczasu przygotowania i wyszukanie atrakcyjnej cenowo oferty pozwolą zaoszczędzić znaczną sumę ? warto śledzić oferty promocyjne sklepów, na przykład hipermarketów Carrefour. Zdobione sercami pluszaki można nabyć w hipermarkecie Carrefour za niecałe 15 zł, poduszkę-serce z wyszywanym wyznaniem miłości ? za niecałe 8 zł. Amatorzy designu z sercem w roli głównej mogą zaopatrzyć się w ozdobiony sercem brelok, zawieszki, a nawet ? zakładki na książki, w przypadku zestresowanych sprawdzi się poduszka antystresowa do uciskania w dłoni ? oczywiście w kształcie serca.

 Fortuny nie muszą kosztować tak popularne w Walentynki akcesoria jak damska bielizna czy biżuteria. Oferta tekstylna w sklepach Carrefour pozwala na zrobienie wyjątkowych upominków. Różne modele poszukiwanej w tym czasie bielizny można kupić już za 5,99 zł. Ponadto w ofercie znajduje się bardzo dobry gatunkowo asortyment bieliźniarski marki Carrefour Tex, dostępny już od 9,99 zł. Za naszyjnik z wisiorem dla dwojga zapłacimy niecałe 16 zł.

A to już wiesz?  Carrefour Polska partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu

 Sporo zaoszczędzić mogą klienci na koszcie odświętnych opakowań oraz gadżetów, ozdób i dekoracji (ceny akcesoriów zaczynają się od 1,99 zł, nastrojowych i ozdobnych świeczek walentynkowych ? od 3,99 zł) oraz kart walentynkowych (za najtańsze zapłacimy poniżej złotówki).

Szkiełko i oko: walentynki w liczbach*

  • 44?53 proc. ? tylu Polaków, wedle różnych danych, oczekuje prezentu na Walentynki.
  • 67 proc ? tylu Polaków zamierza świętować Walentynki (dane z 2012 r.)

*źródło: instytut Badań IPC, Silesia City Center,

Najpopularniejsze prezenty na Walentynki*

  • Czekoladki – 50,5 proc
  • Kwiaty – 36 proc
  • Biżuteria – 18,9 proc
  • Kartka – 52 proc
  • Kolacja w restauracji – 35,6 proc
  • Ubranie – 14,6 proc

*źródło: Wprost

Ile wydajemy na Walentynki*

  • 60 zł ? tyle średnio wydaje Polak na upominek Walentynowy (instytut IPC)
  • 100 zł ? tyle maksymalnie przeznaczy na prezent większość Polaków
  • 100-200 zł ? tyle gotowych jest wydać na prezent 21 proc najhojniejszych Polaków

*źródło: Silesia City Center, Instytut Badań IPC

Po co nam Walentynki?*

  • Są okazją do wyrażenia uczuć – 28 proc
  • Są okazją do ożywienia związku – 17 proc.
  • Są okazją do nawiązania kontaktu z kimś nowym lub przełamania nieśmiałości – ok. 10 proc

*źródło: Instytut Badań IPC

Najpopularniejsze prezenty walentynkowe

Popularność (w proc.)

Cena w Carrefour

Czekoladki

50,5 proc

6,99 – Raffaello Tulipan

29,99 – Mieszko Choco Chic

Kartka

52 proc

0,99 – karnet Walentynowy

16,99 – kartka king size i karnet walentynkowy XXL

Biżuteria

18,9 proc

15,99 – naszyjnik z wisiorem dla dwojga

Ubranie

14,6

21,99 – koszulka z koronką marki Tex (fuksja)

  

Ile wydajemy na Walentynki

Co za to kupisz w Carrefour

Opcja tańsza

Opcja droższa

60-200 zł

Kartka lub karnet walentynkowy

0,99

(karnet walentynkowy)

16,99

(karnet XXL)

Torebka (opakowanie)

0,99

(najtańszy karnet walentynkowy)

6,99

(torebka intensive)

Maskotka

4,99

(maskotka brelok)

69,99

(maskotki duże)

Dekoracje walentynkowe

1,89

(serce na piku)

5,69

(serduszka żelowe, serce puchate )

Biżuteria

15,99  

(naszyjnik z wisiorem dla dwojga

29,99

(naszyjnik czerwony tth accesories)

Świeczki ozdobne walentynkowe

3,99

(świeczki serca różyczki)

5,69

(świeczka pływająca serca)

Czekoladki, praliny

6,99

(Raffaello Tulipan)

29,99

(Mieszko Choco Chic, kształt serca)

Bielizna

 9,99

(figi z koronką marki Tex)

21,99

(koszulka z koronką marki Tex, fuksja; szorty damskie Tex)

Kubek walentynkowy

4,99

11,99

Poduszka walentynkowa

7,99

(serce 15 cm)

59,98

(serce 57 cm)

SUMA

58,44 zł

259,29 zł

A to już wiesz?  Piknik ?Ride 2 Life ? Motocyklowa Wyprawa po Życie? w CH Morena

*podane ceny pochodzą z oferty hipermarketów Carrefour w Warszawie, ważnej w dniach 6-11 lutego 2013

 

Grupa Carrefour

Carrefour jest pionierem i liderem wielkiej dystrybucji, który od ponad 50 lat wyznacza standardy na światowych rynkach handlu. Od wielu lat Carrefour jest numerem 1 wielkiej dystrybucji w Europie i numerem 2 na świecie.

O Carrefour Polska

Carrefour Polska należy w 100% do Grupy Carrefour. W 1997 roku w Łodzi otwarto pierwszą placówkę Carrefour w kraju. Od tego czasu Carrefour Polska dynamicznie rozwija się we wszystkich formatach. Dziś pod szyldem Carrefour działa w Polsce ponad 500 placówek: hiper- i supermarkety, ponad 40 centrów handlowych, przymarketowe stacje paliw oraz przeszło 300 sklepów franczyzowych Carrefour Express w dwóch formatach: mini-market i convenience. Carrefour Polska aktywnie działa na rzecz aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych, prowadzi szereg projektów na rzecz dzieci i społeczności lokalnych.

Źródło Carrefour Polska. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy