Świętowanie Walentynek, aczkolwiek bardzo popularne, wciąż nie jest dla Polaków oczywistością. Prezentu na Dzień Zakochanych oczekuje 44 proc. rodaków ? wynika z badań instytutu IPC. Nie jesteśmy materialistami – na liście wymarzonych prezentów prym wiedzie? możliwość spędzenia czasu z ukochaną osobą (32 procent wskazań). Coraz częściej jednak nie wyobrażamy sobie 14 lutego bez odpowiedniego upominku.
Walentynkowe oczekiwania i upodobania – a także hojność ? różnią się w zależności od płci. Co dziesiąty mężczyzna za udany prezent uznaje słodycze ? tego samego zdania jest zaledwie co setna kobieta. Panowie dwukrotnie częściej od pań sięgają po bieliznę (odpowiednio: 66 i 34 proc). Kobiety chętnie prezentują drugim połówkom kartki walentynkowe ? kupują blisko 80 proc. takich kart sprzedawanych na świecie. Panowie natomiast stawiają na kwiaty – 14 lutego zakupują 70 proc. kwiatów kupowanych przez nich w ciągu całego roku.
– Biorąc pod uwagę preferencje zakochanych, Carrefour przygotował w tym roku kompleksową ofertę prezentową, która spełni oczekiwania klientów. Ponieważ Polacy szukają przede wszystkim cenowych okazji, nasza propozycja skrojona jest na miarę każdego portfela- mówi Maria Cieślikowska, Dyrektor Komunikacji Zewnętrznej i PR Carrefour Polska.
Poczynione zawczasu przygotowania i wyszukanie atrakcyjnej cenowo oferty pozwolą zaoszczędzić znaczną sumę ? warto śledzić oferty promocyjne sklepów, na przykład hipermarketów Carrefour. Zdobione sercami pluszaki można nabyć w hipermarkecie Carrefour za niecałe 15 zł, poduszkę-serce z wyszywanym wyznaniem miłości ? za niecałe 8 zł. Amatorzy designu z sercem w roli głównej mogą zaopatrzyć się w ozdobiony sercem brelok, zawieszki, a nawet ? zakładki na książki, w przypadku zestresowanych sprawdzi się poduszka antystresowa do uciskania w dłoni ? oczywiście w kształcie serca.
Fortuny nie muszą kosztować tak popularne w Walentynki akcesoria jak damska bielizna czy biżuteria. Oferta tekstylna w sklepach Carrefour pozwala na zrobienie wyjątkowych upominków. Różne modele poszukiwanej w tym czasie bielizny można kupić już za 5,99 zł. Ponadto w ofercie znajduje się bardzo dobry gatunkowo asortyment bieliźniarski marki Carrefour Tex, dostępny już od 9,99 zł. Za naszyjnik z wisiorem dla dwojga zapłacimy niecałe 16 zł.
Sporo zaoszczędzić mogą klienci na koszcie odświętnych opakowań oraz gadżetów, ozdób i dekoracji (ceny akcesoriów zaczynają się od 1,99 zł, nastrojowych i ozdobnych świeczek walentynkowych ? od 3,99 zł) oraz kart walentynkowych (za najtańsze zapłacimy poniżej złotówki).
Szkiełko i oko: walentynki w liczbach*
- 44?53 proc. ? tylu Polaków, wedle różnych danych, oczekuje prezentu na Walentynki.
- 67 proc ? tylu Polaków zamierza świętować Walentynki (dane z 2012 r.)
*źródło: instytut Badań IPC, Silesia City Center,
Najpopularniejsze prezenty na Walentynki*
- Czekoladki – 50,5 proc
- Kwiaty – 36 proc
- Biżuteria – 18,9 proc
- Kartka – 52 proc
- Kolacja w restauracji – 35,6 proc
- Ubranie – 14,6 proc
*źródło: Wprost
Ile wydajemy na Walentynki*
- 60 zł ? tyle średnio wydaje Polak na upominek Walentynowy (instytut IPC)
- 100 zł ? tyle maksymalnie przeznaczy na prezent większość Polaków
- 100-200 zł ? tyle gotowych jest wydać na prezent 21 proc najhojniejszych Polaków
*źródło: Silesia City Center, Instytut Badań IPC
Po co nam Walentynki?*
- Są okazją do wyrażenia uczuć – 28 proc
- Są okazją do ożywienia związku – 17 proc.
- Są okazją do nawiązania kontaktu z kimś nowym lub przełamania nieśmiałości – ok. 10 proc
*źródło: Instytut Badań IPC
Najpopularniejsze prezenty walentynkowe | Popularność (w proc.) | Cena w Carrefour | |||
Czekoladki | 50,5 proc | 6,99 – Raffaello Tulipan 29,99 – Mieszko Choco Chic | |||
Kartka | 52 proc | 0,99 – karnet Walentynowy 16,99 – kartka king size i karnet walentynkowy XXL | |||
Biżuteria | 18,9 proc | 15,99 – naszyjnik z wisiorem dla dwojga | |||
Ubranie | 14,6 | 21,99 – koszulka z koronką marki Tex (fuksja) | |||
Ile wydajemy na Walentynki | Co za to kupisz w Carrefour | Opcja tańsza | Opcja droższa | ||
60-200 zł | Kartka lub karnet walentynkowy | 0,99 (karnet walentynkowy) | 16,99 (karnet XXL) | ||
Torebka (opakowanie) | 0,99 (najtańszy karnet walentynkowy) | 6,99 (torebka intensive) | |||
Maskotka | 4,99 (maskotka brelok) | 69,99 (maskotki duże) | |||
Dekoracje walentynkowe | 1,89 (serce na piku) | 5,69 (serduszka żelowe, serce puchate ) | |||
Biżuteria | 15,99 (naszyjnik z wisiorem dla dwojga | 29,99 (naszyjnik czerwony tth accesories) | |||
Świeczki ozdobne walentynkowe | 3,99 (świeczki serca różyczki) | 5,69 (świeczka pływająca serca) | |||
Czekoladki, praliny | 6,99 (Raffaello Tulipan) | 29,99 (Mieszko Choco Chic, kształt serca) | |||
Bielizna | 9,99 (figi z koronką marki Tex) | 21,99 (koszulka z koronką marki Tex, fuksja; szorty damskie Tex) | |||
Kubek walentynkowy | 4,99 | 11,99 | |||
Poduszka walentynkowa | 7,99 (serce 15 cm) | 59,98 (serce 57 cm) | |||
SUMA | 58,44 zł | 259,29 zł |
*podane ceny pochodzą z oferty hipermarketów Carrefour w Warszawie, ważnej w dniach 6-11 lutego 2013
Grupa Carrefour
Carrefour jest pionierem i liderem wielkiej dystrybucji, który od ponad 50 lat wyznacza standardy na światowych rynkach handlu. Od wielu lat Carrefour jest numerem 1 wielkiej dystrybucji w Europie i numerem 2 na świecie.
O Carrefour Polska
Carrefour Polska należy w 100% do Grupy Carrefour. W 1997 roku w Łodzi otwarto pierwszą placówkę Carrefour w kraju. Od tego czasu Carrefour Polska dynamicznie rozwija się we wszystkich formatach. Dziś pod szyldem Carrefour działa w Polsce ponad 500 placówek: hiper- i supermarkety, ponad 40 centrów handlowych, przymarketowe stacje paliw oraz przeszło 300 sklepów franczyzowych Carrefour Express w dwóch formatach: mini-market i convenience. Carrefour Polska aktywnie działa na rzecz aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych, prowadzi szereg projektów na rzecz dzieci i społeczności lokalnych.