Biznes

Crowdfundingowa emisja CanPoland SA wystartuje już 9 lutego

Crowdfundingowa emisja CanPoland SA wystartuje już 9 lutego
Informacja prasowa, Warszawa, luty 2021 Rusza oferta akcji producenta medycznej marihuany Crowdfundingowa emisja CanPoland SA wystartuje już 9 lutego Kwotę 4,4 mln zł chce pozyskać

Informacja prasowa, Warszawa, luty 2021

Rusza oferta akcji producenta medycznej marihuany

Crowdfundingowa emisja CanPoland SA wystartuje już 9 lutego

Kwotę 4,4 mln zł chce pozyskać od inwestorów społecznościowych łódzka firma farmaceutyczna, CanPoland SA. Spółka ma zezwolenia na obrót tzw. medyczną marihuaną w Polsce i sprzedaż zagranicznym odbiorcom. Właśnie kończy prace nad linią produkcyjną. Zapisy na akcje w kampanii promowanej na Crowdway.pl ruszą 9 lutego. Dzień wcześniej spółka udostępni szczegóły emisji. Firma w 2022 roku planuje debiut na NewConnect – już jest zgoda WZA.
CanPoland jest pierwszą firmą farmaceutyczną z polskim kapitałem, która prowadzi handel międzynarodowy medyczną marihuaną i uruchamia w Polsce linię produkcyjną do jej wytwarzania. Na koniec 2020 roku mniejszościowy (ok. 30%) udział w CanPoland za pośrednictwem TT Pharma Sp. z o.o. objęła Grupa Pelion, właściciel m.in. sieci aptek Dbam o Zdrowie.

4 źródła przychodów
Od początku działalności, tj. od połowy 2019 roku, firma CanPoland zainwestowała w rozwój biznesu 7 mln zł. Kwotę 4 mln zł przeznaczyła na budowę zakładu produkcyjnego, hurtowni farmaceutycznej i przepakowni do importu równoległego leków w reżimie farmaceutycznym. Pozostałe środki spółka zainwestowała w przygotowanie autorskiej linii do produkcji surowca farmaceutycznego na bazie konopi innych niż włókniste, czyli tzw. medycznej marihuany.

Spółka zapowiedziała uruchomienie do końca 2021 roku czterech strategicznych linii biznesowych. – Pierwsza to hurtownia farmaceutyczna, która działa już od czerwca 2020 roku. Druga to przepakownia leków, uruchomiona jesienią ub. roku. Wytwarzanie medycznej marihuany to trzecie, ale docelowo strategiczne źródło naszych przychodów. Czwarty filar stanowić będzie wytwarzanie produktów w ramach zleceń typu ‘private label’ – wyjaśnił Bartłomiej Wasilewski, prezes zarządu i współzałożyciel CanPoland SA.

W 2020 roku przychody CanPoland wyniosły 1,12 mln zł. To rezultat wypracowany przez hurtownię i przepakownię. – Tylko od początku tego roku te dwie dywizje zanotowały obrót na poziomie 800 tys. zł. Przyjmując ostrożne prognozy, uwzględniające uruchomienie w tym roku dwóch pozostałych linii biznesowych zakładamy, że na koniec roku CanPoland osiągnie rentowność, przy przychodach na poziomie 12 mln zł – powiedział Zbigniew Pisarski, współzałożyciel i przewodniczący Rady Nadzorczej CanPoland SA.

A to już wiesz?  Opracowywany przez Polaków kompozyt może zrewolucjonizować lotnictwo. Lekki, wytrzymały materiał będzie pracował w ekstremalnie wysokich temperaturach

Autorska linia produkcyjna
Na marzec br. spółka zaplanowała instalację linii do wytwarzania medycznej marihuany. Dzięki zastosowanym innowacjom w ramach jednego ciągu technologicznego spółka będzie w stanie wytwarzać surowce farmaceutyczne zarówno w postaci kwiatów, jak i olejów. Będzie to sześć produktów klasyfikowanych jako medyczna marihuana, różniących się stosunkiem składników THC (Tetrahydrokannabinol) względem CBD (Kannabidiol).
Linia o mocach produkcyjnych 2000 opakowań na godzinę, a także cały obiekt, w którym odbywać się będzie produkcja, zaprojektowane zostały wg standardów EU GMP. Zagwarantowane dostawy surowca z UE, Kanady i Afryki pozwolą na wprowadzenie medycznej marihuany na rynek w III kwartale br.
– Już obecnie w sprzedaży on-line dostępne są suplementy z CBD pod marką Hemp Cloud, wytwarzane przez naszą spółkę-córkę – The Health Company Poland. Z kolei medyczna marihuana w pierwszej kolejności trafi do sprzedaży w naszej hurtowni. Wysoki potencjał dla rozwoju dystrybucji widzimy w kanałach należących do Grupy Pelion oraz w eksporcie – powiedział prezes, Bartłomiej Wasilewski.

Najpierw crowdfunding, potem giełda
Wkrótce ruszy emisja akcji CanPoland o wartości do 4,4 mln zł, wspierana przez platformę crowdfundingu inwestycyjnego, Crowdway.pl. – W listopadzie ub. roku Kombinat Konopny sprzedał swoje akcje za kwotę 4,2 mln zł w rekordowe 38 minut od startu zapisów. Obserwujemy podobną skalę zainteresowania emisją CanPoland. Zapisy na akcje ruszą 9 lutego, jednak spółka udostępni dokument informacyjny wraz ze stroną emisji już dzień wcześniej, aby umożliwić inwestorom dokładne zapoznanie się ze szczegółami oferty akcji – poinformował Marcel Rowiński, dyrektor operacyjny w Crowdway sp. z o.o. (platforma Crowdway.pl).

Pozyskane od inwestorów środki w kwocie 1,5 mln zł CanPoland chce przeznaczyć na dokończenie instalacji linii produkcyjnej oraz 2 mln zł na zakup surowca do wytwarzania medycznej marihuany. W planie jest także organizacja w ramach telemedycyny klinik skupiających lekarzy specjalistów z dziedzin, w których zastosowanie znajduje lecznicza marihuana, m.in. onkologii czy neurologii. Na ten cel firma chce przeznaczyć 0,5 mln zł z emisji akcji.
Pozostałe środki w kwocie ok. 400 tys. zł pomogą spółce w trwających już przygotowaniach do wejścia na NewConnect. – Forma prawna spółki akcyjnej nie tylko ułatwia inwestorom objęcie akcji w ramach nadchodzącej kampanii crowdinvestingowej, ale także przybliża nas do debiutu na giełdzie. Stosowna uchwała została już powzięta przez WZA. Obecnie jesteśmy na etapie wyboru autoryzowanego doradcy i biura maklerskiego. Zakładamy, że do debiutu dojdzie w połowie 2022 roku – poinformował Zbigniew Pisarski.

A to już wiesz?  Nowe technologie zmieniają pracę statystyków. Mogą poddawać szybkiej analizie duże zasoby informacji

Zapowiedź kampanii i zapisy na informacje o starcie emisji akcji na www.crowdway.pl.
_______________________________
O Crowdway.pl:
Crowdway.pl to jedna z największych w Polsce internetowych platform crowdfundingu inwestycyjnego (crowdinvestingu). Na koncie ma informowanie o największych w Polsce zbiórkach realizowanych przez spółki szybkiego wzrostu i start-upy, o łącznej wartości ponad 45,5 mln zł. W 2020 r. wartość pozyskanego kapitału z ofert promowanych na platformie Crowdway.pl przekroczyła 25,6 mln zł. Dwie trzecie kampanii osiągnęło 100 proc. celu. Skuteczność pozyskiwania kapitału wynosi 88 proc. Operatorem platformy jest Crowdway Sp. z o.o., która od stycznia 2020 roku razem ze spółkami QValue SA i Vortune Equity sp. z o.o. należy do holdingu Vortune Equity Group SA. Więcej na: www.crowdway.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy