Data publikacji: 2021-03-09
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Czystość i bezpieczeństwo w placówkach opieki długoterminowej
Kategoria: Zdrowie, BIZNES
Obowiązkiem każdej placówki świadczącej usługi opiekuńcze jest dbanie o zdrowie i bezpieczeństwo podopiecznych.
Obowiązkiem każdej placówki świadczącej usługi opiekuńcze jest dbanie o zdrowie i bezpieczeństwo podopiecznych. W obliczu panującej pandemii kluczowe stało się więc wdrożenie i przestrzeganie odpowiednich procedur sanitarnych. Coraz częściej wsparcie w ich opracowaniu oferują firmy dostarczające profesjonalne środki czystości. Specjalny program dla sektora opieki długoterminowej uruchomił niedawno Ecolab. Firma udostępniła też bezpłatnie szereg materiałów edukacyjnych i szkoleniowych.
Przy wyborze ośrodka opieki długoterminowej dla swoich bliskich rodziny kierują się takimi czynnikami, jak jakość kadry, lokalizacja i higiena w obiekcie. Zapewnienie najwyższych standardów czystości ma ogromne znaczenie nie tylko ze względu na ochronę zdrowia mieszkańców. Dostęp do profesjonalnych środków czystości, przestrzeganie procedur oraz częsta dezynfekcja przestrzeni wspólnych dają rezydentom poczucie bezpieczeństwa i zapewniają niezwykle ważny – zwłaszcza w czasach COVID-19 – komfort psychiczny. Sytuacja pandemiczna zwróciła uwagę zarządców domów opieki nie tylko na konieczność używania sprawdzonych, profesjonalnych produktów, ale również na potrzebę poszerzania kompetencji personelu odpowiedzialnego za sprzątanie i procesy higieny. Jednocześnie zaczęto szukać rozwiązań pozwalających na długofalową optymalizację kosztów.
– Dążenie do zrównoważonego budżetu to niewątpliwie ogromne wyzwanie stawiane przed zarządcami placówek opieki długoterminowej. Dlatego w naszym programie „Long Term Care” zwracamy szczególną uwagę na wydajność produktów i zwiększenie efektywności pracy personelu. Oferujemy technologiczne know how, szkolenia i pełną obsługę serwisową, mającą na celu kontrolę zużycia wody, energii, a także samych produktów – mówi Aneta Krupa, Marketing Manager Facility Care, Hospitality, OPL w Ecolab. – Wśród wielu rozwiązań proponujemy na przykład linię produktów MAXX2, obejmującą środki do mycia i dezynfekcji urządzeń sanitarnych, powierzchni szklanych, podłóg czy usuwania trudnych zabrudzeń – dodaje Aneta Krupa.
Właściwa higiena rąk to podstawa
Zapewnienie najwyższych standardów czystości w domach opieki długoterminowej zwiększa bezpieczeństwo rezydentów. Ekipy sprzątające i cały personel obiektu muszą pamiętać, że podstawą w walce z drobnoustrojami chorobotwórczymi jest właściwa higiena rąk. W celu uniknięcia transmisji nowych patogenów zaleca się stosowanie mydła i ciepłej wody lub preparatu do wcierania na bazie alkoholu. Ważne jest, aby zapewnić mieszkańcom stały dostęp do tych środków. Dobrym pomysłem jest umieszczenie bezdotykowych dozowników z mydłem lub pianką w toaletach, a na korytarzach z niewymagającym spłukiwania płynem dezynfekcyjnym.
– Dostępność produktów to jedno. Kluczowa jest też znajomość odpowiednich procedur oraz wrażliwość personelu na kwestie higieny. Nasi eksperci pomagają w optymalnym rozmieszczeniu i zapewniają kompleksową usługę montażu dozowników. Zapewniamy też profesjonalne szkolenia dla personelu z zakresu stosowania produktów i konserwacji sprzętu, jak również procedur prawidłowej higieny rąk z wykorzystaniem łatwych do zapamiętania technik – mówi Aneta Krupa z Ecolab.
Personel domów opieki długoterminowej powinien znać i przestrzegać obowiązujące w obiekcie procedury czystości. Z pozoru proste czynności, takie jak mycie naczyń, pranie czy dostarczanie żywności zajmują bardzo dużo czasu, jeśli pracownicy nie są do tego odpowiednio przeszkoleni. Ponadto stosowanie przy tym nieodpowiednich środków czystości i brak sztywnych procedur zwiększa ryzyko przedostania się wirusów i bakterii do innych przestrzeni w obiektach, np. do pokojów starszych i schorowanych rezydentów. W przygotowaniu obiektu do pracy w pełnym reżimie sanitarnym pomocne mogą się okazać materiały opracowane przez zespół ekspertów Ecolab. Firma na swojej stronie internetowej udostępniła zestaw narzędzi mających ułatwić firmom organizację pracy w czasach pandemii, a tym samym zapewnić bezpieczne funkcjonowanie. Zarządcy placówek opiekuńczych znajdą tu m.in. dostosowane do ich działalności plany mycia i dezynfekcji, listy kontrolne w wersji papierowej i elektronicznej czy gotowe do wydrukowania plansze ścienne.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Zdrowie #BIZNES