Wiadomości branżowe

Divante zwiększa sprzedaż w sklepach marki home&you

Firma Divante oraz home&you zdecydowały się na rozpoczęcie partnerskiej współpracy w modelu success fee (rozliczenie za efekty) w obszarze szeroko pojętych działań e-marketingowych. Oficjalny sklep internetowy marki home&you - www.home-you.com, powstał w listopadzie 2012 roku. Otworzenie sprzedaży on-line dało dotychczasowym klientom łatwy i szybki dostęp do oferty sklepu bez wychodzenia z domu. Firma Divante wsparła promocję sprzedaży asortymentu dostępnego w ramach oficjalnego sklepu internetowego.Do kluczowych obszarów współpracy należały:Obsługa kanałów marketingowych nastawionych na sprzedaż;Inicjowanie oraz planowanie dodatkowych działań promocyjnych w sieci;Bieżące rekomendowanie usprawnień sklepu internetowego;Wsparcie na poziomie analityki internetowej. Prace nad zwiększaniem sprzedaży realizowane były stopniowo przy bliskiej współpracy Działu Efektywności E-commerce Divante oraz Działu E-commerce home&you. Jedną z

Firma Divante oraz home&you zdecydowały się na rozpoczęcie partnerskiej współpracy w modelu success fee (rozliczenie za efekty) w obszarze szeroko pojętych działań e-marketingowych. Oficjalny sklep internetowy marki home&you – www.home-you.com, powstał w listopadzie 2012 roku. Otworzenie sprzedaży on-line dało dotychczasowym klientom łatwy i szybki dostęp do oferty sklepu bez wychodzenia z domu. Firma Divante wsparła promocję sprzedaży asortymentu dostępnego w ramach oficjalnego sklepu internetowego.

Do kluczowych obszarów współpracy należały:

  • Obsługa kanałów marketingowych nastawionych na sprzedaż;
  • Inicjowanie oraz planowanie dodatkowych działań promocyjnych w sieci;
  • Bieżące rekomendowanie usprawnień sklepu internetowego;
  • Wsparcie na poziomie analityki internetowej.

 

Prace nad zwiększaniem sprzedaży realizowane były stopniowo przy bliskiej współpracy Działu Efektywności E-commerce Divante oraz Działu E-commerce home&you. Jedną z pierwszych zrealizowanych rzeczy było zoptymalizowanie analityki Google Analytics, co umożliwiło pomiar konwersji oraz mikrokonwersji występujących na stronie sklepu. Równolegle przeanalizowano trendy, sezonowość oraz motywatory przybliżające klientów do realizacji zakupu. Zebrane wnioski wykorzystano w doborze narzędzi i metod e-marketingowych Działania e-marketingowe skoordynowano z całorocznym planem promocji sieci home&you.

Przyjęta strategia zakładała podejście dwutorowe. Z jednej strony zaplanowano i zrealizowano szereg testów narzędzi marketingowych, które znajdywały się blisko potrzeb klientów (klienci aktywnie poszukujący danego produktu). Testy miały na celu wykrycie najbardziej rentownych działań marketingowych, których funkcjonowanie może stale wspierać generowanie sprzedaży oraz pozyskiwanie nowych klientów.

Przetestowano między innymi takie media jak portale oraz sieci afiliacyjne, porównywarki cenowe, narzędzie Google AdWords (linki sponsorowane oraz reklama graficzna, w tym remarketing w różnych motywach oraz kombinacjach czasowych), reklamy w sieciach RTB, e-mail marketing do baz zewnętrznych, serwisy rabatowe, czy zakupy grupowe. W akcje sprzedażowe wkomponowano również takie elementy jak konkursy prowadzone przez sieć home&you, czy reklamę w czasopismach drukowanych.

A to już wiesz?  Nowe sklepy franczyzowe Carrefour m.in. w Warszawie, Krakowie i Sopocie

Efekty współpracy

Działania marketingowe oraz ścisła współpraca zespołów Divante oraz home&you doprowadziły do wyraźnego wzrostu sprzedaży w sklepie internetowym home&you. Intensywne testy przeprowadzone w trzecim kwartale 2013 roku umożliwiły wykrycie najbardziej efektywnych działań e-marketingowych.

Całościowy poziom przychodu brutto w sklepie internetowym home&you wygenerowany w trakcie trwania pierwszego półrocza współpracy (marzec ? grudzień 2013)

W ciągu pierwszych miesięcy przychód generowany w sklepie internetowym rósł średnio o 36% (miesiąc do miesiąca). Akcje specjalne były realizowane w sposób płynny z zachowaniem odpowiedniej ciągłości. Najlepsze akcje specjalne zrealizowane w ramach współpracy doprowadziły m.in do wzrostu współczynnika konwersji o 368% w stosunku do średniej w danym okresie. Najskuteczniejsze akcje o charakterze cross selling?owym spowodowały wzrost średniej wartości koszyka o 111% w stosunku do średniej z danego okresu.

Już po 1,5 roku działalności sklepu online home&you możemy przyznać, że decyzja o jego uruchomieniu była jak najbardziej słuszna. Wszelkie wskaźniki sprzedaży wskazują duży potencjał tego kanału i co niezwykle istotne, bez szkody dla salonów stacjonarnych Powodzenie całego projektu jest również wynikiem naszej współpracy z Divante. Stworzyliśmy skuteczną koncepcję działań, a proponowane przez firmę różnorodne i niestandardowe rozwiązania sprawdziły się w praktyce. Dzięki synergii odpowiednio dopasowanych narzędzi osiągnęliśmy sukces. – Jarosław Ruciński, Kierownik sklepu internetowego home&you

Współpraca w modelu rozliczanym wyłącznie za efekt umożliwiła swobodne prowadzenie testów marketingowych po stronie Divante oraz zminimalizowało ryzyko inwestycji po stronie home&you. Obecnie firmy w dalszym ciągu sukcesywnie rozwijają współpracę przy zwiększaniu sprzedaży marki home&you.

Pobierz pełen case study: Home&You i Divante


dostarczył infoWire.pl

Źródło Divante Sp. z o.o.. Dostarczył

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy