Data publikacji: 2021-02-15
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Domowe assistance. Najczęstsze interwencje w 2020 roku
Kategoria: Ubezpieczenia, BIZNES
O 34% wzrosła liczba interwencji domowego assistance w 2020 roku – podsumowuje zakład ubezpieczeń Compensa. Assistance to zdecydowanie najpopularniejsze rozszerzenie ubezpieczenia domu i mieszkania – ma je niemal każdy posiadacz polisy
O 34% wzrosła liczba interwencji domowego assistance w 2020 roku – podsumowuje zakład ubezpieczeń Compensa.
Assistance to zdecydowanie najpopularniejsze rozszerzenie ubezpieczenia domu i mieszkania – ma je niemal każdy posiadacz polisy.
Zgłoszenia najczęściej wymagają interwencji hydraulików, serwisantów AGD i elektryków.
Domowe assistance (klauzula home assistance) to najczęściej wybierane przez właścicieli domów i mieszkań rozszerzenie ubezpieczenia nieruchomości. Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group podaje, że ten element wchodzi w zakres aż 98% polis.
Polacy nie tylko mają assistance, ale i z niego korzystają. Ze statystyk ubezpieczyciela wynika, że w 2020 roku liczba interwencji zwiększyła się o 34% w porównaniu z wcześniejszym rokiem.
– Na wzrost wpływają moim zdaniem dwa czynniki. Pierwszy to pandemia koronawirusa. W 2020 roku więcej czasu spędziliśmy w swoich domach i mieszkaniach. Chcąc nie chcąc bardziej je eksploatowaliśmy, a to przełożyło się na większą liczbę awarii. Drugi to rosnąca w ostatnich latach świadomość ubezpieczeniowa. W Polsce coraz więcej wiemy o ubezpieczeniach i można powiedzieć, że nauczyliśmy się z nich korzystać – mówi Andrzej Paduszyński, Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych Compensa TU SA Vienna Insurance Group.
Assistance to pakiet usług gwarantujących natychmiastowe wsparcie w nagłych sytuacjach związanych z użytkowaniem nieruchomości. Polisa przydaje się przede wszystkim w przypadku wszelkiego rodzaju awarii – od awarii zamka w drzwiach po problemy z instalacją gazową.
W 2020 roku potrzebowaliśmy hydraulików
Trzy zdecydowanie najczęstsze rodzaje usług assistance to w 2020 roku to wsparcie: hydraulika, serwisu AGD i elektryka. Na kolejnych pozycjach znajdują się ślusarz, technik urządzeń grzewczych, dekarz i serwis RTV.
Poniżej w tabeli top 10 problemów zgłaszanych w ramach assistance w zeszłym roku.
Lp.
Kategoria zdarzenia
% interwencji
1.
Awaria hydrauliczna
47%
2.
Awaria sprzętu AGD
26%
3.
Awaria instalacji elektrycznej
13%
4.
Uszkodzone lub zatrzaśnięte drzwi
6%
5.
Awaria urządzeń grzewczych
4%
6.
Uszkodzony dach
2%
7.
Awaria sprzętu RTV
1%
8.
Problemy z oknami i wybite szyby
< 1%9. Awaria komputerów < 1%10. Konieczność opieki nad mieniem po szkodzie < 1% W zależności od ubezpieczyciela domowe assistance zapewnia wsparcie nawet w kilkudziesięciu sytuacjach. Oprócz wyżej wymienionych to także m.in. opieka nad zwierzętami domowymi, usługi concierge, interwencje gazownika, murarza czy malarza. - Assistance to jedna z najczęściej wykorzystywanych usług ubezpieczeniowych. Przydaje się w niespodziewanych sytuacjach, które utrudniają codzienne funkcjonowanie. Z pozoru prozaiczne zdarzenia, np. cieknący kran czy niedomykające się drzwi, zajmują czas i potrafią przysporzyć sporych problemów. Pamiętajmy, że nie każdy chce i potrafi tego typu sprawy załatwiać na własną rękę – dodaje Andrzej Paduszyński z Compensy. Źródło: Compensa TU S.A. Vienna Insurance Groupźródło: Biuro PrasoweZałączniki:
Hashtagi: #Ubezpieczenia #BIZNES