Biznes Ubezpieczenia

Domowe assistance. Najczęstsze interwencje w 2020 roku

Domowe assistance. Najczęstsze interwencje w 2020 roku
O 34% wzrosła liczba interwencji domowego assistance w 2020 roku – podsumowuje zakład ubezpieczeń Compensa. Assistance to zdecydowanie najpopularniejsze rozszerzenie ubezpieczenia domu i mieszkania – ma je niemal każdy posiadacz

Data publikacji: 2021-02-15
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Domowe assistance. Najczęstsze interwencje w 2020 roku
Kategoria: Ubezpieczenia, BIZNES

O 34% wzrosła liczba interwencji domowego assistance w 2020 roku – podsumowuje zakład ubezpieczeń Compensa. Assistance to zdecydowanie najpopularniejsze rozszerzenie ubezpieczenia domu i mieszkania – ma je niemal każdy posiadacz polisy

Domowe assistance. Najczęstsze interwencje w 2020 roku Ubezpieczenia, BIZNES - O 34% wzrosła liczba interwencji domowego assistance w 2020 roku – podsumowuje zakład ubezpieczeń Compensa. Assistance to zdecydowanie najpopularniejsze rozszerzenie ubezpieczenia domu i mieszkania – ma je niemal każdy posiadacz polisy

O 34% wzrosła liczba interwencji domowego assistance w 2020 roku – podsumowuje zakład ubezpieczeń Compensa.
Assistance to zdecydowanie najpopularniejsze rozszerzenie ubezpieczenia domu i mieszkania – ma je niemal każdy posiadacz polisy.
Zgłoszenia najczęściej wymagają interwencji hydraulików, serwisantów AGD i elektryków.

 

Domowe assistance (klauzula home assistance) to najczęściej wybierane przez właścicieli domów i mieszkań rozszerzenie ubezpieczenia nieruchomości. Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group podaje, że ten element wchodzi w zakres aż 98% polis.

 

Polacy nie tylko mają assistance, ale i z niego korzystają. Ze statystyk ubezpieczyciela wynika, że w 2020 roku liczba interwencji zwiększyła się o 34% w porównaniu z wcześniejszym rokiem.

 

– Na wzrost wpływają moim zdaniem dwa czynniki. Pierwszy to pandemia koronawirusa. W 2020 roku więcej czasu spędziliśmy w swoich domach i mieszkaniach. Chcąc nie chcąc bardziej je eksploatowaliśmy, a to przełożyło się na większą liczbę awarii. Drugi to rosnąca w ostatnich latach świadomość ubezpieczeniowa. W Polsce coraz więcej wiemy o ubezpieczeniach i można powiedzieć, że nauczyliśmy się z nich korzystać – mówi Andrzej Paduszyński, Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych Compensa TU SA Vienna Insurance Group.

 

Assistance to pakiet usług gwarantujących natychmiastowe wsparcie w nagłych sytuacjach związanych z użytkowaniem nieruchomości. Polisa przydaje się przede wszystkim w przypadku wszelkiego rodzaju awarii – od awarii zamka w drzwiach po problemy z instalacją gazową.

 

W 2020 roku potrzebowaliśmy hydraulików

Trzy zdecydowanie najczęstsze rodzaje usług assistance to w 2020 roku to wsparcie: hydraulika, serwisu AGD i elektryka. Na kolejnych pozycjach znajdują się ślusarz, technik urządzeń grzewczych, dekarz i serwis RTV.

A to już wiesz?  Przybywa użytkowników BLIK-a wśród przedsiębiorców. Firmy pozazdrościły wygody klientom bankowości indywidualnej

 

Poniżej w tabeli top 10 problemów zgłaszanych w ramach assistance w zeszłym roku.

 

Lp.

Kategoria zdarzenia

% interwencji

1.

Awaria hydrauliczna

47%

2.

Awaria sprzętu AGD

26%

3.

Awaria instalacji elektrycznej

13%

4.

Uszkodzone lub zatrzaśnięte drzwi

6%

5.

Awaria urządzeń grzewczych

4%

6.

Uszkodzony dach

2%

7.

Awaria sprzętu RTV

1%

8.

Problemy z oknami i wybite szyby

< 1%9. Awaria komputerów < 1%10. Konieczność opieki nad mieniem po szkodzie < 1% W zależności od ubezpieczyciela domowe assistance zapewnia wsparcie nawet w kilkudziesięciu sytuacjach. Oprócz wyżej wymienionych to także m.in. opieka nad zwierzętami domowymi, usługi concierge, interwencje gazownika, murarza czy malarza. - Assistance to jedna z najczęściej wykorzystywanych usług ubezpieczeniowych. Przydaje się w niespodziewanych sytuacjach, które utrudniają codzienne funkcjonowanie. Z pozoru prozaiczne zdarzenia, np. cieknący kran czy niedomykające się drzwi, zajmują czas i potrafią przysporzyć sporych problemów. Pamiętajmy, że nie każdy chce i potrafi tego typu sprawy załatwiać na własną rękę – dodaje Andrzej Paduszyński z Compensy. Źródło: Compensa TU S.A. Vienna Insurance Groupźródło: Biuro PrasoweZałączniki:Domowe assistance. Najczęstsze interwencje w 2020 roku Ubezpieczenia, BIZNES - O 34% wzrosła liczba interwencji domowego assistance w 2020 roku – podsumowuje zakład ubezpieczeń Compensa. Assistance to zdecydowanie najpopularniejsze rozszerzenie ubezpieczenia domu i mieszkania – ma je niemal każdy posiadacz polisy
Hashtagi: #Ubezpieczenia #BIZNES

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy