Wiadomości branżowe

Dynamiczny rozwój sieci ODIDO ? 2000. sklep otwarto w Mińsku Mazowieckim

Dynamiczny rozwój sieci ODIDO ? 2000. sklep otwarto w Mińsku Mazowieckim
26 czerwca br. został otwarty w Mińsku Mazowieckim dwutysięczny sklep ODIDO. W ceremonii przecięcia wstęgi wziął udział  David Boner, Prezes firmy MAKRO Cash & Carry, która uruchomiła sieć dwa lata temu.Firma MAKRO Cash & Carry wprowadziła franczyzową sieć sklepów ODIDO na rynek w 2011 roku, aby jak najskuteczniej podnosić konkurencyjność polskich detalistów. Sieć ODIDO stanowi naturalną kontynuację Programu Partnerstwa i Wsparcia dla Handlu, w ramach którego od kilku lat MAKRO prowadzi dla polskich detalistów szkolenia i liczne przebudowy sklepów. Koncepcja franczyzowa ODIDO została zaprojektowana tak, aby pomóc osiedlowym sklepom skutecznie konkurować z discountami oraz hiper i supermarketami i przede wszystkim skutecznie spełniać oczekiwania klientów tego formatu sklepów. David Boner, Prezes MAKRO, zwraca uwagę na dużą rozpoznawalność i zaufanie, którym klienci darzą markę ODIDO, co przekłada się na wartość koszyka zakupowego i częstotliwość odwiedzania placówek tej sieci. – Według raportu HiM z zeszłego roku prawie połowa klientów ODIDO odwiedza sklepy sygnowane tą marką codziennie lub częściej niż raz dziennie i

26 czerwca br. został otwarty w Mińsku Mazowieckim dwutysięczny sklep ODIDO. W ceremonii przecięcia wstęgi wziął udział  David Boner, Prezes firmy MAKRO Cash & Carry, która uruchomiła sieć dwa lata temu.

Firma MAKRO Cash & Carry wprowadziła franczyzową sieć sklepów ODIDO na rynek w 2011 roku, aby jak najskuteczniej podnosić konkurencyjność polskich detalistów. Sieć ODIDO stanowi naturalną kontynuację Programu Partnerstwa i Wsparcia dla Handlu, w ramach którego od kilku lat MAKRO prowadzi dla polskich detalistów szkolenia i liczne przebudowy sklepów. Koncepcja franczyzowa ODIDO została zaprojektowana tak, aby pomóc osiedlowym sklepom skutecznie konkurować z discountami oraz hiper i supermarketami i przede wszystkim skutecznie spełniać oczekiwania klientów tego formatu sklepów. David Boner, Prezes MAKRO, zwraca uwagę na dużą rozpoznawalność i zaufanie, którym klienci darzą markę ODIDO, co przekłada się na wartość koszyka zakupowego i częstotliwość odwiedzania placówek tej sieci. ? Według raportu HiM z zeszłego roku prawie połowa klientów ODIDO odwiedza sklepy sygnowane tą marką codziennie lub częściej niż raz dziennie i kupuje jednorazowo więcej niż cztery artykuły ? dodaje. Jacek Jarzębski, właściciel 2000. sklepu ODIDO jest przekonany, że w obecnych trudnych warunkach rynkowych właściciele sklepu mają zdecydowanie większą szansę stabilnego rozwoju czy wręcz przeżycia pod skrzydłami dużego i wiarygodnego gracza.

 2000. placówka ODIDO zlokalizowana jest w nowoczesnym budynku na jednej z kameralnych uliczek Mińska Mazowieckiego. Jej powierzchnia handlowa wynosi zaś 130 metrów kwadratowych. Wcześniej sklep był zrzeszony w innej sieci, z której właściciel wystąpił przed dołączeniem do sieci Odido. Przedstawiciele MAKRO wprowadzili do niego nowe rozwiązania takie jak kącik piekarski i rozbudowaną ofertę artykułów przemysłowych typu convenience.  Przygotowali również nowy plan zagospodarowania przestrzennego. Realizując misję ODIDO, aby być blisko społeczności lokalnej, wśród której działają placówki sieci, z okazji uroczystego otwarcia Prezes MAKRO przekazał bon o wartości 3000 zł na ręce Pani Katarzyny Karwowskiej, Dyrektorki Przedszkola Państwowego nr 4 przy ulicy Tuwima 2, które jest zlokalizowane 500 metrów od sklepu. Dzięki takiemu wsparciu zakupione zostaną artykuły przydatne na co dzień w placówce.

A to już wiesz?  KOV na ostatniej prostej przygotowań do odwiertów w Brunei

 Według danych The Federation of Small Business ponad 50% zysków z obrotów sprzedawców detalicznych trafia do społeczności lokalnej, a jedynie 5% z supermarketów.  Dlatego też sieć ODIDO jest zaangażowana w kampanię społeczną ?Tu mieszkam, tu kupuję?, która została zainicjowana w odpowiedzi na gwałtowny spadek liczby małych, lokalnych sklepów w Polsce.  W ramach tegorocznej edycji kampanii dotychczas zorganizowano trzy regionalne konferencje adresowane do właścicieli osiedlowych sklepów pt. ?Konkurencyjność sklepu osiedlowego ? jak ją zwiększyć?. Sklepy ?tuż za rogiem? odgrywają również dużą rolę w budowaniu i podtrzymywaniu więzi społecznych.  Zakupy w takich punktach to okazja do spotkania z sąsiadami czy znajomymi, a kontakt z obsługą oparty jest na codziennych, życzliwych relacjach.  Pan Jacek Jarzębski, właściciel 2000. sklepu ODIDO potwierdza ten fakt. Mówi, że jego klientami są mieszkańcy okolicznych domów i bloków, zarówno emeryci jak i mamy z małymi dziećmi. Cenią sobie jego zdaniem jakość oferowanych przez sklep produktów i kontakt osobisty oraz elastyczność w obszarze ?szytej na ich miarę? oferty.

ODIDO jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się ogólnopolskich sieci sklepów, która działa od 2011 roku i zrzesza obecnie 2000 placówek z terenu całej Polski, zarówno w miastach, jak i na wsi. W 2011 roku sieć otrzymała nagrodę ?Hermes? w kategorii Odkrycie Roku przyznawaną przez redakcję ?Poradnika Handlowca?, w 2012 sklep ODIDO w Halinowie zdobył tytuł najlepszego sklepu
w plebiscycie redakcji ?Wiadomości Handlowych?. W 2013 roku ponownie sieć wyróżniona została nagrodą ?Hermes?. Otrzymał ją właściciel sklepu ODIDO w Raszkowie w kategorii ?Handel detaliczny z tradycjami?. W myśl sloganu ?Od domu blisko, do domu wszystko? sieć ODIDO oferuje szeroki asortyment produktów zaspokajających w pełnie codzienne potrzeby Klientów. Drugim ważnym atrybutem sieci jest bliskość klienta, zarówno w sensie lokalizacji jak i indywidualnego podejścia w zakresie obsługi.

Źródło MAKRO Cash & Carry Polska. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy