Data publikacji: 2017-11-29
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Fanex: Coraz większa rola polskich marek własnych w gastronomii
Kategoria: Zakupy, LIFESTYLE
Jak wynika z najnowszych analiz rynkowych firmy Fanex – producenta sosów i dodatków spożywczych dla branży HoReCa, udział polskich marek własnych w gastronomii będzie wzrastał.
Jak wynika z najnowszych analiz rynkowych firmy Fanex – producenta sosów i dodatków spożywczych dla branży HoReCa, udział polskich marek własnych w gastronomii będzie wzrastał. Coraz częstsze ich wprowadzanie przez podmioty branżowe, jest wynikiem naturalnego i elastycznego dostosowywania się do światowych trendów handlowo-marketingowych, jak i do zmian gustów i przyzwyczajeń konsumentów. Fanex podążając za tym trendem, stale rozwija instrumenty pozwalające na personalizację receptur pod indywidualne potrzeby klientów.
Marki własne to produkty wytwarzane na zlecenie i dostępne wyłącznie w ofercie danej sieci sklepów czy lokali gastronomicznych. System marek własnych pozwala firmom na obniżenie kosztów marketingu i opakowań do minimum oraz wpływa na ograniczenie liczby pośredników. Ponadto marki własne zwiększają lojalność klienta.
Obecnie coraz większa liczba konsumentów obdarza marki własne swoim zaufaniem i decyduje się na ich zakup. Między innymi dlatego, że polska branża gastronomiczna stawia coraz częściej na produkty o lepszej jakości – Premium, które dostarczane są przez renomowanych producentów żywności. Najważniejszym kryterium wyboru, przestaje być cena, która w procesie decyzyjnym ustępuje walorom jakościowym produktu.
– Odnotowujemy coraz więcej zapytań dotyczących produkcji na potrzeby marek własnych. Jednocześnie nieustannie dążymy do tego, aby nasze wyroby nie tylko kojarzyły się z lepszą jakością, ale rzeczywiście ją oferowały. Coraz popularniejsze marki własne w branży HoReCa, to bardzo ważny i prestiżowy segment rynku z naszego punktu widzenia. M.in. właśnie dzięki punktom gastronomicznym, budujemy świadomość jakości naszych produktów. Dlatego też stale rozwijamy instrumenty pozwalające na personalizację receptur pod indywidualne potrzeby kluczowych klientów – mówi Piotr Kubiczek, Dyrektor Handlowy w firmie Fanex.
Coraz więcej konsumentów nie dość, że akceptuje produkty marek własnych, to ich nabywanie uważa wręcz za zakupy inteligentne i przemyślane. W połączeniu z rosnącym trendem patriotyzmu zakupowego, przedstawiciele branży chętniej na opakowaniach umieszczają także informację o współpracy z polskim producentem. Jest to dodatkowy element, często decydujący o zakupie produktu przez świadomego klienta, który coraz wnikliwiej czyta etykiety.
– Powiększa się liczba klientów gastronomicznych, którzy widzą ogromną wartość dodaną w polskim pochodzeniu produktu. Myślę, że w niedalekiej przyszłości spora część podmiotów z branży HoReCa, postawi na jeszcze bardziej dynamiczny rozwój oferty produktów pod marką własną, budowaną właśnie na podstawie wyrobów najwyższej jakości, od krajowych producentów – dodaje Piotr Kubiczek.
***
Fanex Sp. z o.o. zajmuje się produkcją sosów, ketchupów, majonezów, musztard, dressingów, marynat, paluszków i innych przekąsek dla odbiorców gastronomicznych i detalicznych. Spółka jest polską firmą rodzinną, która działa na rynku od 1988 roku.
Produkcja firmy Fanex skupia się głównie wokół wyrobów zaspokajających potrzeby i wymagania szeroko pojętej gastronomii oraz sieci marketów detalicznych. Wykorzystuje naturalne surowce o najwyższych parametrach jakościowych. W ofercie posiada zarówno wyroby sygnowane logo „Fanex” (około 300 podstawowych receptur produktowych), jak i marki własne tworzone na specjalne potrzeby klientów.
Kluczowe produkty Fanexu zostały wielokrotnie wyróżnione i docenione przez konsumentów. Flagowe dla producenta „Ketchup nr 7” oraz „Majonez wyborowy” od dwudziestu lat są sygnowane znakiem jakości "Q" zastrzeżonym na rzecz Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji, natomiast „Ketchup nr 7”, „Sos Tysiąca Wysp”, „Sos Gyros” oraz „Sos Meksykański” zostały wyróżnione znakiem „Poznaj Dobrą Żywność” przyznawanym przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Zakupy #LIFESTYLE