Data publikacji: 2015-12-18
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: FedEx jest doskonale przygotowany do rekordowego sezonu świątecznego
Kategoria: Zakupy, LIFESTYLE
Zmiany w zachowaniach klientów i rosnąca popularność handlu elektronicznego sprawiają, że każdego roku liczba przesyłek w sezonie świątecznym zwiększa się o ponad 12%.
FedEx, największa na świecie firma kurierska, jest przygotowana na dostarczenie rekordowej liczby 317 mln przesyłek na całym świecie w okresie od Czarnego Piątku (27 listopada) do Wigilii (24 grudnia). To o 12,4% więcej niż w roku ubiegłym. Podczas nadchodzącego szczytu sezonu firma planuje zatrudnić ponad 55 000 pracowników tymczasowych, w tym osoby obsługujące paczki, kierowców i innych pracowników pomocniczych.
Dzięki coraz szerszej działalności na rynku europejskim, obejmującej flotę ponad 3 000 pojazdów i 39 samolotów oraz 327 placówek FedEx w całej Europie, FedEx jest dobrze przygotowany do obsługi wielkiej liczby przesyłek, której — ze względu na rozwój handlu elektronicznego i zmiany w zachowaniach klientów — spodziewa się w tym regionie w sezonie świątecznym. Według E-commerce Europe[1] 15% osób w UE przynajmniej raz dokonało zakupu towaru i/lub usługi przez Internet od sprzedawcy spoza swojego kraju zamieszkania — stanowi to wzrost o 25% w porównaniu z poprzednim rokiem.
„Cieszymy się, że zarówno sprzedawcy, jak i konsumenci mają coraz większą świadomość niezawodności FedEx, również w tym kluczowym okresie roku” — powiedział Mariusz Mik, Dyrektor Zarządzający FedEx Express w Polsce. „Coroczny wzrost liczby przesyłek wyraźnie świadczy o tym, że klienci doceniają nasze doświadczenie, atrakcyjną ofertę produktów i zaangażowanie pracowników.
Przez cały rok podejmujemy globalnie liczne działania, aby przygotować się na przedświąteczny szczyt paczkowy i sprawić, że będzie on przebiegał bezproblemowo dla naszych klientów. Oprócz inwestycji w rozwój sieci i ofertę produktów dbamy również o bliską współpracę z klientami, starając się jak najlepiej odpowiedzieć na ich potrzeby” — powiedział Mariusz Mik.
FedEx rozpoczyna doręczanie niskocennych produktów, np. dekoracji świątecznych, już w lipcu, a produktów o większej wartości — we wrześniu i w październiku, kiedy sklepy detaliczne zaczynają zapełniać swoje półki. Natomiast bliżej szczytu sezonu do sklepów detalicznych i klientów indywidualnych składających zamówienia przez Internet są wysyłane wartościowe towary, takie jak sprzęt elektroniczny.
Terminal w podparyskim porcie lotniczym w Roissy-Charles de Gaulle, jako główny ośrodek sortowniczo-dystrybucyjny w regionie, będzie stanowić centrum działalności FedEx w Europie podczas szczytu sezonu. Dzięki 300 lotom tygodniowo, działalności w trybie 24/7 oraz sortowni, która może obsłużyć nawet 61 500 dokumentów i paczek na godzinę, podparyski terminal FedEx będzie przyjmować przez całą dobę miliony przesyłek z całego świata, a następnie sortować je i przesyłać dalej, aby dotarły do klientów na czas.
FedEx wykorzystuje w swoich samolotach systemy rozszerzonej wizji (Enhanced Vision Systems), które znacznie zwiększają zdolność pilotów do lądowania w warunkach słabej widoczności. W połączeniu z zespołem meteorologów monitorujących pogodę w trybie 24/7/365 oznacza to, że nawet przy najgorszej zimowej aurze w Europie, FedEx będzie pomagać przedsiębiorstwom i klientom w pełni cieszyć się sezonem świątecznym.
[1] E-commerce Europe
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Zakupy #LIFESTYLE