Groupon, lider rynku ofert lokalnych w Polsce i na świecie, rozpoczął cykl bezpłatnych warsztatów edukacyjnych pod nazwą Groupon Business Club, skierowanych do właścicieli i menedżerów małych i średnich przedsiębiorstw. Celem projektu jest dostarczenie uczestnikom wiedzy o nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych, marketingowych i sprzedażowych, zwiększających konkurencyjność i wspierających wzrost prowadzonych przez nich firm. Pierwsza seria spotkań Groupon Business Club odbędzie się w pięciu największych miastach Polski. Projekt realizowany jest przez Groupon Polska we współpracy z Konfederacją Lewiatan oraz AIP Business Link.
Małe i średnie firmy stanowią główną siłę napędową polskiej gospodarki ? to im zawdzięczamy 21 lat nieprzerwanego wzrostu gospodarczego, który przybliżył nas do rozwiniętych krajów Europy. Nad Wisłą działa około 1,87 mln firm, a 90% partnerów Groupon zatrudnia poniżej 20 pracowników. Niewątpliwie najpoważniejszą barierą rozwoju MSP, zwłaszcza w początkowym okresie działania, jest ograniczony dostęp do źródeł finansowania a co za tym idzie brak środków na działania marketingowe, które umożliwiają firmom stabilny wzrost sprzedaży.
– Warsztaty Groupon Business Club są elementem konsekwentnie realizowanej strategii, w której Groupon ma być nie tylko platformą sprzedażową, ale także ważnym narzędziem wspierającym rozwój lokalnych firm. Zależy nam na budowaniu długotrwałych i stabilnych relacji z przedsiębiorcami i zapoczątkowany właśnie cykl warsztatów ma nam w tym pomóc ? powiedziała Aniela Hejnowska, Dyrektor Zarządzająca Groupon Polska. – Do skutecznego rozwoju i zdobycia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorcom potrzebne jest lepsze zrozumienie obecnej sytuacji makroekonomicznej oraz poznanie dobrych praktyk biznesowych. Do współpracy przy tym projekcie zaprosiliśmy zarówno ekspertów Konfederacji Lewiatan, jak i odnoszących sukcesy przedsiębiorców, chętnych podzielić się swoimi doświadczeniami ? dodaje Hejnowska.
– Polscy przedsiębiorcy swoją działalność i rozwój finansują w zdecydowanej większości ze środków własnych. Tymczasem istnieją względnie łatwo dostępne rozwiązania, które oprócz kapitału pozwalają pozyskać kontakty biznesowe i know how ? powiedział dr Jacek Adamski, szef Lewiatan Business Angels.
Małe i średnie przedsiębiorstwa, aby konkurować z innymi uczestnikami rynku, potrzebują skutecznej promocji ? dostępnej dla nich finansowo i spójnej z prowadzoną działalnością. Groupon wychodzi naprzeciw tym potrzebom, oferując kompleksową platformę sprzedażową i marketingową, która łączy w wirtualnym świecie handlu elektronicznego przedsiębiorców z ich potencjalnymi klientami. Groupon w ciągu ostatnich lat zdobył na całym świecie unikalną wiedzę na temat sposobu działania przedsiębiorstw na rynkach lokalnych, trendów sprzedażowych i marketingowych. Przeanalizował też zachowania konsumentów z 48 krajów na 5 kontynentach. Teraz, poprzez serię warsztatów edukacyjnych wspartych przez ekspertów z Konfederacji Lewiatan a takżelokalnych praktyków biznesu, chce podzielić się z przedsiębiorcami swoją wiedzą i doświadczeniem.
Warsztaty odbędą się w pięciu polskich miastach: Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i dwukrotnie ? na początku i na końcu cyklu ? w Warszawie. Na każdym z nich, z przedsiębiorcami spotka się Dyrektor Zarządzająca Groupon – Aniela Hejnowska, ekspert Konfederacji Lewiatan oraz goście specjalni. Wszystkie spotkania odbywają się w lokalnych siedzibach Polski Przedsiębiorczej ? AIP Business Link.
Informacja o Lewiatan Business Angels
Najbardziej prężna w Polsce sieć Aniołów Biznesu, działającą przy Konfederacji Lewiatan. Zajmuje się kojarzeniem atrakcyjnych projektów inwestycyjnych z inwestorami poszukującymi ciekawych projektów, mających duży potencjał wzrostu. Wspiera przedsięwzięcia we wczesnej fazie rozwoju. Współpracuje z kilkudziesięcioma zaufanymi inwestorami. Są to starannie wybrani przedsiębiorcy lub menedżerowie, którzy dysponują kapitałem w wysokości od kilkuset tysięcy do kilku milionów złotych. Oprócz zaangażowania finansowego w nowy projekt wnoszą również wsparcie merytoryczne, doświadczenie i kontakty biznesowe. Więcej informacji: www.lba.pl
Informacja o AIP Business Link
AIP Business Link jest akceleratorem rozwoju biznesu, który wspiera najbardziej innowacyjne startupy. Opiera się na zrównoważonym programie rozwoju biznesu, w ramach którego oferuje system oparty na trzech elementach: firmie, wiedzy i społeczności, umożliwiając młodym firmom ekspansję na lokalnym i międzynarodowym rynku.
AIP Business Link posiada obecnie pięć placówek: w Warszawie w biurowcu Zebra Tower przy ul. Mokotowskiej 1, w Krakowie w budynku Meduza przy ul. Mogilskiej 65, w Gdańsku w budynku Olivia Gate przy al. Grunwaldzkiej 472, w Poznaniu w centrum Malta Office Park przy ul. Abp. Baraniaka 88 oraz we Wrocławiu przy ul. Rzeźniczej. Więcej informacji: przedsiebiorca.pl/bl/
Informacja o Groupon
Groupon (NASDAQ: GRPN) jest liderem na rynku ofert lokalnych, ułatwiającym klientom na całym świecie dostęp do najlepszych usług i produktów w bezkonkurencyjnych cenach. Groupon wnosi nową jakość w świat małych i średnich przedsiębiorstw, udostępniając im bogaty zestaw usług i narzędzi, takich jak możliwość tworzenia indywidualnych kampanii, kontrola i analiza danych sprzedażowych, obsługa płatności i rozliczeń, system rezerwacyjny oraz obsługa operacji w punkcie sprzedaży i wiele więcej aby pomóc w zdobyciu nowych lojalnych klientów oraz bardziej efektywnym prowadzeniu biznesu. Dzięki globalnemu zasięgowi oraz tysiącom partnerów biznesowych, Groupon oferuje najlepsze oferty na usługi i produkty w 48 krajach na całym świecie w trzech kluczowych kanałach: Groupon Local, Groupon Travel oraz Groupon Shopping.
Jeśli chcesz się zapisać do codziennego biuletynu Groupon, wejdź na stronę www.groupon.pl, wpisz swój adres e-mail oraz wybierz z listy swoje miasto. Jeśli jesteś przedsiębiorcą i chcesz rozpocząć współpracę z Grouponem, wejdź na stronę Groupon Works.