Agencja konsultingowa Ideacto przeprowadziła kompleksową modernizację sklepu internetowego Dekoria.pl.
Dekoria.pl to uznany sklep internetowy w którym każdy fan aranżacji wnętrz może znaleźć coś dla siebie. Bardzo bogata oferta produktów, ogromny wybór tkanin (ponad 500 wzorów) oraz możliwość szycia na miarę to główne wyróżniki Dekorii.
Ideacto w listopadzie przeprowadziło projekt optymalizacji serwisu w metodologii User-Centered Design. Przeprowadzono analizy eksperckie, testy z użytkownikami oraz analizę potrzeb użytkowników. Ciekawym aspektem badań były wywiady z ekspertami – architektami wnętrz, którzy podzielili się swoją ogromną wiedzą w tematyce taktyk doboru materiałów do danego pomieszczenia.
Dzięki wywiadom mogliśmy dokładnie zrozumieć sposób działania projektantów i przełożyć go na ciekawe rozwiązania w sklepie internetowym, które ułatwią proces zakupu także osobom mniej zdecydowanym. – mówi Anna Radyno, User Experience Designer w Ideacto.
Wszystkie przeprowadzone badania dały dokładny wgląd w sposób doboru produktów tekstylnych przez klientów. Dzięki takiemu podejściu Ideacto mogło zaproponować najkorzystniejszą ścieżkę wyboru konkretnego produktu z ponad 500 możliwości kolorystycznych.
Badania były przeprowadzone w pełni profesjonalne, dużo merytorycznych uwag, zaleceń, pomysłów. Potrzebowaliśmy świeżego spojrzenia z zewnątrz i Ideacto nam to dało. – mówi Mateusz Franckiewicz z Dekoria.pl
Zaprezentowane na szczegółowych makietach nowe rozwiązania przypadły do gustu użytkowników w powtórnych badaniach użyteczności. Najczęstsze komentarze na temat prototypów nowego serwisu to „strona jest łatwa, czytelna, przejrzysta”.
Nowy serwis będzie dostępny w Sieci już niebawem.