Warszawa, 17.07.2018 r.
Zdobycie idealnego kontrahenta to – w dobie wciąż rosnącej konkurencji oraz wzrostu gospodarczego – nie lada wyzwanie, a przecież stały i wiarygodny partner biznesowy jest dziś podstawą prawidłowego funkcjonowania biznesu. Jak rozpoznać firmę godną zaufania i nawiązania współpracy? Gdzie warto szukać informacji?
Twarde negocjacje, czy też spotkania zapoznawcze firmy, mogą okazać się działaniami niewystarczającymi w starciu ze zmieniającymi się trendami na rynku oraz podejściem właścicieli firm. Pozyskanie „wartościowego” kontrahenta to dziś cel, który stawia sobie wielu przedsiębiorców. Sposobów na jego znalezienie jest wiele i tylko od danej organizacji zależy, którą drogę wybierze – ocenia Jerzy Dąbrowski, Dyrektor Generalny firmy faktoringowej Bibby Financial Services. My jako firma faktoringowa w ramach rozpoczęcia współpracy sprawdzamy wiarygodność każdego zgłaszanego do finansowania kontrahenta – dodaje.
Bibby Financial Services wskazuje 5 miejsc, w których warto sprawdzić potencjalnego partnera biznesowego:
1. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej – potencjalnego kontrahenta warto sprawdzić w CEIDG. W przypadku kiedy jest nim osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą lub spółka cywilna można skorzystać ze strony firma.gov.pl. CEIDG pozwala przekonać się czy dana firma jest zarejestrowana, nie została wykreślona z rejestru, nie jest zawieszona, a także czy przedstawia dane zgodne z zapisem w ewidencji;
3. Krajowy Rejestr Sądowy – umożliwia potwierdzenie wiarygodności klienta. Należy jednak pamiętać, że znajdują się w nim tylko spółki prawa handlowego, a co za tym idzie, nie uwzględnia on osób fizycznych prowadzących działalność. Rejestr ten zawiera informacje o rodzaju i okresie działalności, danych teleadresowych oraz wielkości kapitału;
4. Wywiadownie gospodarcze – to najdroższa usługa „prześwietlająca”, na którą składają się specjalistyczne firmy zajmujące się pozyskiwaniem informacji gospodarczych. Firmy te, na specjalne zlecenie, przygotowują raporty analizujące działalność danego kontrahenta;
5. Internet – to podstawowe źródło, w którym możemy uzyskać informacje dotyczące danej organizacji. Pozwala on w bardzo szybki i prosty sposób poznać potencjalnego partnera biznesowego. Warto zwrócić szczególną uwagę na aktywności na serwisach społecznościowych, które odkrywają „lżejsze” oblicze organizacji.
Bibby Financial Services (BFS) jest niezależnym partnerem finansowym, którego wybrało ponad 10 000 firm na całym świecie. Dzięki ponad 40 oddziałom w 14 krajach obejmujących Azję, Europę i Amerykę Północną, BFS oferuje wyspecjalizowane i elastyczne usługi walutowe, finansowanie handlu, aktywów i kapitału obrotowego, pomagając firmom rozwijać się na rynku rodzimych oraz międzynarodowym.
Założona w 1982 roku firma BFS jest częścią grupy Bibby Line Group (BLG), zróżnicowanej i perspektywicznej firmy rodzinnej, oferującej indywidualne i elastyczne rozwiązania dla klientów od ponad 200 lat.
W Polsce firma zajmuje się finansowaniem rozwoju biznesu z sektora MŚP. Bibby Financial Services jest obecne od 2002 roku i posiada oddziały w Warszawie, Poznaniu i Katowicach, ale swoim zasięgiem obejmuje cały kraj. Bibby jest członkiem Polskiego Związku Faktorów oraz największego międzynarodowego zrzeszenia faktorów Factors Chain International.
Aby dowiedzieć się więcej o Bibby Financial Services, odwiedź: www.bibbyfinancialservices.pl.
Bibby Line Group to firma o wartości 1,2 miliarda funtów, działająca w ponad 20 krajach. BLF zatrudnia ponad 4500 osób w branżach takich jak handel detaliczny, usługi finansowe, dystrybucja, spedycja, działalność morska i wynajem urządzeń i obiektów. Grupa Bibby Line rozpoczęła działalność w 1807 roku i jest jedną z najdłużej działających rodzinnych firm w Wielkiej Brytanii. Aby dowiedzieć się więcej o firmie Bibby Line Group, odwiedź: www.bibbylinegroup.co.uk.