Data publikacji: 08.04.2016
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: II EDYCJA ABC ZDROWEGO ŻYWIENIA
Kategoria: Sklepy
Noceń, Sekretarz Generalny Carrefour Polska, przekazał grant od Fundacji Carrefour na ten cel w wysokości 134 760 euro. Konferencja odbyła się w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, której naukowcy
W dniu 8 kwietnia 2016 r. Carrefour Polska zainaugurował drugą edycję ogólnopolskiego programu edukacyjnego ABC Zdrowego Żywienia” pod nazwą „ABC Żywienia Dzieci”. Podczas spotkania Robert Noceń, Sekretarz Generalny Carrefour Polska, przekazał grant od Fundacji Carrefour na ten cel w wysokości 134 760 euro. Konferencja odbyła się w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, której naukowcy odpowiadają za stronę merytoryczną projektu.
Celem programu „ABC Zdrowego Żywienia” jest podniesienie świadomości żywieniowej, a w konsekwencji wyeliminowanie popełnianych błędów żywieniowych poprzez zmianę nawyków żywieniowych wśród dzieci i młodzież. Uczestnicy projektu przejdą cykl zajęć edukacyjnych, podczas których nauczą się podejmowania racjonalnych wyborów żywieniowych, komponowania oraz przygotowywania zbilansowanych posiłków. Program „ABC Zdrowego Żywienia” wpisuje się w politykę Biznesu Odpowiedzialnego Społecznie firmy.
Druga edycja programu jest kierowana do dzieci i młodzieży, a organizatorzy planują zgromadzić blisko 1000 uczestników. Warsztaty i wykłady odbędą się w ośmiu miastach, w tym roku będą to Biała Podlaska, Białystok, Lublin, Kraków, Olsztyn, Gdynia, Warszawa i Wrocław. Tym samym program rozszerzono o ośrodki z rejonów Polski wschodniej o niższym dochodzie na mieszkańca. Druga edycja „ABC Zdrowego Żywienia” będzie większa od pierwszej, podczas której zorganizowano 240 warsztatów, poprowadzonych przez 70 ekspertów z 6 ośrodków naukowych, docierając do osób ze środowisk o trudnej sytuacji społecznoekonomicznej.
W konferencji prasowej inaugurującej drugą edycję programu udział ponad 50 osób, w tym dziennikarze i przedstawiciele najważniejszych partnerów biznesowych. Wśród zgromadzonych kluczowych partnerów należy wymienić przede wszystkim przedstawicieli Agencji Rynku Rolnego, Ministerstwa Edukacji Narodowej czy Polskiej Federacji Producentów Żywności Związku Pracodawców.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki: