Liczba Klientów mBanku – pierwszego wirtualnego banku w Polsce – przekroczyła 500 tys.
W końcu 2000 roku zaledwie 50 tys. osób korzystało z internetowego dostępu do banku w Polsce, dziś jest ich prawie 2 mln – w ciągu trzech lat nastąpił 40 krotny wzrost! W tym samym okresie mBank pozyskał 500 tys. Klientów i blisko 2,4 mld zł depozytów. Jest to wyjątkowe osiągnięcie zważywszy, że tylko w 2002 r. oszczędności gospodarstw domowych zmniejszyły się o 7,2 mld zł, a w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy bieżącego roku o ponad 6 mld zł. Wzrost oszczędności o 1,4 mld zł w mBanku w czasie, gdy inne banki straciły 13,2 mld zł depozytów pokazuje, że oferta mBanku jest konkurencyjna cenowo i jakościowo (lokaty mBanku są dostępne na żądanie) a rezygnacja z tradycyjnych placówek na rzecz Internetu nie jest przeszkodą w zdobywaniu popularności i uznania w oczach Klientów.
Według ostatniego raportu sporządzonego przez Związek Banków Polskich na koniec września, udział mBanku w liczbie Klientów korzystających z dostępu do rachunku bankowego przez Internet wynosi 29%.
Stały progres wartości depozytów, liczby Klientów i rachunków jest potwierdzeniem prawidłowo wybranego modelu biznesowego i akceptacji Klientów dla działań mBanku. W ciągu 35 miesięcy działalności, Klienci mBanku otworzyli ponad 600 tysięcy rachunków.
To właśnie mBank jako pierwszy skoncentrował się na budowie partnerskich relacji z Klientami, rezygnując z atrakcyjnych opakowań i gąszczu zasad pisanych małymi literami. Tempo wzrostu liczby Klientów mBanku utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie przez cały czas, a ostatnio nawet wzrosło – osiągając we wrześniu średnią ponad 1000 dziennie! Naszym celem jest zaspokajanie najważniejszych, indywidualnych potrzeb i oferowanie produktów i usług finansowych, których ludzie rzeczywiście potrzebują – zaznacza Sławomir Lachowski – Wiceprezes BRE Banku SA, twórca mBanku.
Przełomowe daty: przyrost Klientów w mBanku | |
Klienci | Data |
50 000 | 25.05.2001 |
100 000 | 10.09.2001 |
150 000 | 21.01.2002 |
200 000 | 07.05.2002 |
250 000 | 29.07.2002 |
300 000 | 24.10.2002 |
350 000 | 10.02.2003 |
400 000 | 29.04.2003 |
450 000 | 28.07.2003 |
500 000 | 28.10.2003 |
70% Klientów mBanku to mężczyźni, najwięcej Klientów znajduje się w przedziale wiekowym od 26 do 32 lat. Średni wiek Klienta mBanku to 31 lat.
Dominującym kanałem pozyskiwania Klientów jest strona internetowa mBanku, przez którą rachunki otworzyło 49% ogółu Klientów, kolejne to COT oraz poczta – łącznie 18%, portale 24% oraz sieci zewnętrzne 9%. We wrześniu br. stronę mBanku odwiedzało średnio ponad 46 tys. osób dziennie, w tym okresie zanotowano również średnio 192 tys. odsłon dziennie.
Z okazji pozyskania półmilionowego Klienta, mBank zorganizował dwa konkursy. Pierwsze 500 osób, które w dniu dzisiejszym złożą wniosek o przyznanie karty kredytowej mBanku, otrzymają ją BEZPŁATNIE. Klienci mBanku, którzy prześlą swoje zdjęcia w formie elektronicznej, mogą znaleźć się na stronie głównej mBanku, oraz otrzymać upominki. Ekspozycja 50 zdjęć laureatów konkursu Twoja Twarz w mBanku, zostanie wyświetlona 500 tys. razy na stronie www.mBank.pl.
Misja mBanku
Maksimum korzyści i wygoda w finansach osobistych
mBank powstał w listopadzie 2000 roku. Dziś zajmuje znaczące miejsce w polskim sektorze bankowym i jest zdecydowanym liderem bankowości elektronicznej będąc postrzeganym jako bank internetowy. Model biznesowy mBanku ulega ciągłym zmianom, ale zachowuje podstawowe wyróżniki – mBank nie oferuje wszystkiego, co w świecie finansów wymyślono, a tylko takie produkty i usługi, które są klientom najbardziej potrzebne, za to w najlepszych cenach i najlepszej jakości na rynku oraz w wygodny i przyjazny sposób. Ta zasada jest podstawowym elementem modelu biznesowego mBanku i pozostanie nim w przyszłości.
Realizacja misji – Maksimum korzyści i wygoda w finansach osobistych – uczyni z mBanku instytucję finansową /więcej niż Bank/ atrakcyjną dla pokolenia, które czas i pieniądze, podobnie jak wolność i rzetelność ceni ponad wszystko.
mBank proponuje nowy model biznesowy dla ludzi ceniących czas i pieniądze, którzy chcą kontrolować swoje finanse w poczuciu realnych korzyści i wygody. mBank zapewnia bankowość w zasięgu ręki, dostępną w każdym czasie, z dowolnego miejsca na świecie. Używane w mBanku nowoczesne technologie pozwalają realizować dowolne transakcje za pośrednictwem telefonu komórkowego, telefonu stacjonarnego, komputera oraz bankomatu. Rezygnując z rozwoju sieci oddziałów własnych w tradycyjnym wydaniu ten nowy model biznesowy zmniejsza koszty działania banku, a dzięki osiągniętym w ten sposób oszczędnościom mBank może zaoferować znacznie lepsze oprocentowanie oszczędności i kredytów niż banki tradycyjne. Dzięki temu Klient otrzymuje nie tylko najlepsze ceny w danej kategorii produktów, ale jednocześnie ma zapewnioną wygodę oraz najwyższą jakość i bezpieczeństwo.
mBank jest otwarty dla najlepszych produktów i usług innych instytucji. mBank może obecnie spełniać funkcję instytucji finansowej pierwszego wyboru, która oferuje unikalne powiązanie finansowych produktów niebankowych (fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia) z wygodną obsługą bankową i dzięki temu pozwala Klientom na optymalne zarządzanie finansami. mBank zapewnia maksimum korzyści i wygody.