Projekt edukacyjny Lidla we współpracy z Zespołem Szkół Handlowych w Poznaniu
Od 2011 roku sieć Lidl w porozumieniu z Polsko-Niemiecką Izbą Przemysłowo-Handlową prowadzi projekt edukacyjny ?Lidl Akademia Handlowa?. Program daje uczniom szansę na bezpłatne warsztaty oraz stypendia i praktyki, opierając się na współpracy ze szkolnictwem zawodowym o profilu handlowym. ?Lidl Akademia Handlowa? realizowana jest w Poznaniu we współpracy z Zespołem Szkół Handlowych.
W ramach projektu ?Lidl Akademia Handlowa? uczniowie kształcący się w szkołach o profilu handlowym uczęszczają na zajęcia, na których poznają nowoczesne techniki sprzedaży, elementy prawa pracy oraz zasady zarządzania. Co więcej, mają także możliwość korzystania z bezpłatnych lekcji fachowego języka niemieckiego. Jest to niezwykle przydatny język z uwagi na to, że wiele firm z kapitałem niemieckim działa właśnie na terenie Wielkopolski.
Udział w programie ?Lidl Akademia Handlowa? daje uczniom możliwość zdobywania doświadczenia i praktycznych umiejętności zawodowych, a także kształtowania kompetencji miękkich. Celem tego programu jest praktyczne wsparcie uczniów, szkół i lokalnych społeczności ? mówi Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska ? zależało nam by to właśnie w Poznaniu, gdzie mieści się centrala naszej firmy, rozpocząć realizację projektu, którego celem jest wsparcie młodzieży stojącej przed wyborem własnej ścieżki kariery ? dodaje.
Z kolei Błażej Miernik, Kierownik ds. Rekrutacji i Budowania Marki Pracodawcy w firmie Lidl przyznaje, że program ma przygotować uczniów średnich szkół handlowych do funkcjonowania na rynku pracy niezależnie od tego, czy podejmą pracę w sieci Lidl, czy też wybiorą inną firmę.
W województwie wielkopolskim Lidl współpracuje z Zespołem Szkół Handlowych w Poznaniu, gdzie program cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Jak podkreślają rodzice uczniów, dzięki patronatowi tak dużej i znanej firmy jaką jest Lidl Polska, uczniowie wcześnie nawiązują stały kontakt z pracodawcą i mają szansę sprawdzenia w praktyce wiedzy zdobytej w szkole. To bardzo duże ułatwienie w podjęciu pracy na trudnym rynku.
Uczestnicy programu na koniec każdego semestru otrzymują ocenę całościową, na którą składają się łączna ocena z warsztatów, praktyk i języka niemieckiego oraz frekwencja na poszczególnych zajęciach. Dla uczniów z najlepszymi wynikami Lidl funduje stypendia, przyznawane na okres semestru, a także daje możliwość odbycia płatnych praktyk letnich. Projekt zakłada również egzamin przeprowadzany przez Polsko-Niemiecką Izbę Przemysłowo-Handlową i daje uczniom możliwość uzyskania certyfikatu uprawniającego do podjęcia pracy w handlu w całej Unii Europejskiej.
Ponadto firmaLidl Polska współpracuje z uczelniami wyższymi, m.in. z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu, Uniwersytetem Adama Mickiewicza oraz z innymi uczelniami na terenie Polski realizując szereg różnych działań i programów. Zaliczają się do nich Międzynarodowy Program Praktyk, Program Praktyk Letnich ?Rozwiń z nami skrzydła?, Youth to Business Forum ? cykl konferencji dla studentów z całej Polski, Konkurs Grasz o staż, obecność na Targach Pracy Dni Kariery, Akademia Przedsiębiorczości, Konferencja FORCE ? szkolenia i warsztaty dla około 200 liderów i koordynatorów organizacji studenckich oraz Program Ambasador Marki Lidl ? projekt współpracy ze studentami w zakresie promocji w środowisku akademickim oferty staży i praktyk dla studentów wszystkich lat.
Informacje o firmie:
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje około 9000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 450.