Po kilku tygodniach działania filtra Google, porównywarka cen Nokaut.pl – zgodnie z przewidywaniami Zarządu Grupy Nokaut – wraca na wysokie miejsca wyników wyszukiwania.
Niespełna miesiąc temu Google nałożył filtr obniżający pozycje w wynikach wyszukiwania dla kilkudziesięciu sklepów internetowych oraz porównywarek cen. Jednocześnie – w tak niesprzyjających warunkach rynkowych – Grupa Nokaut kontynuowała z sukcesem proces IPO. Oferta publiczna została zamknięta we wtorek, 28 lutego, kiedy to spółka poinformowała również o tym, że redukcja w Transzy Detalicznej wyniosła aż 39,9%. Tak duże zainteresowanie inwestorów akcjami Grupy Nokaut – przy jednoczesnych doniesieniach osłabiających wizerunek i wycenę spółki – świadczy o jej mocnym potencjale biznesowym i możliwości realizacji strategii, nawet w obliczu niekorzystnych wydarzeń, oddziałujących negatywnie na całą branżę.
Równolegle z intensywnymi działaniami na rynku kapitałowym, Grupa Nokaut przygotowywała się do debiutu porównywarki Nokaut.pl w portalu Wirtualna Polska, jednego z największych polskich serwisów internetowych. Dzięki tej współpracy – aktualnie ponad 3-milionowe grono użytkowników Nokaut.pl – może wzrosnąć nawet 500 000 osób. Nokaut.pl pojawił się na stałe na stronach Wirtualnej Polski w miejscu zajmowanym dotychczas przez Tanio.pl.
„Od wczorajszego wieczora obserwujemy spodziewany powrót do normalności, jaką jest obecność naszej porównywarki cen w wynikach wyszukiwania Google, co nas oczywiście bardzo cieszy. Niestety doniesienia i spekulacje dotyczące tymczasowego obniżenia naszych pozycji w Google pojawiały się w trakcie trwania oferty publicznej, budząc niepewność, co mogło mieć wpływ na ostrożne podejście inwestorów co do finalnej oceny spółki jako atrakcyjnej inwestycji. Z tego powodu raz jeszcze chcieliśmy podziękować tym inwestorom, którzy zaufali nam, wierząc w silne fundamenty naszej spółki” – mówi Wojciech Czernecki, prezes zarządu Grupy Nokaut, właściciela internetowych porównywarek cen.
Priorytetowym celem Grupy Nokaut – zakładającym między innymi budowę przewag biznesowych w segmencie porównywarek internetowych – jest utworzenie platformy e-commerce all-in-one, na której użytkownik nie tylko porówna, ale też zrobi zakupy bez konieczności przechodzenia do sklepu. Internauci będą mogli przy okazji składania zamówienia utworzyć w Nokaut.pl konto, dzięki któremu wygodnie zapłacą za kolejne zakupy.
Strategia Grupy Nokaut zakłada również budowę silnej marki, konsolidację rynku oraz umocnienie pozycji na rynku krajowym – rozszerzenie działalności na rynki zagraniczne, rozwój oferty o nowe innowacyjne i komplementarne serwisy e-commerce oraz rozszerzenie działalności o mobilny kanał dystrybucji.
Grupa Nokaut planuje rozpoczęcie notowań na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w marcu 2012 roku. Po upublicznieniu Grupa Nokaut będzie jedynym w Polsce operatorem internetowych porównywarek cen notowanym na GPW.
Grupa Nokaut – informacje dodatkowe:
Grupa Nokaut SA to czołowy gracz e-commerce w Polsce, właściciel internetowych porównywarek cen.
Grupa Nokaut działa w trzech segmentach e-commerce:
• Porównywarka cen Nokaut.pl – kojarząca potencjalnych nabywców i sprzedawców on-line (a także: hotele.nokaut.pl, finanse.nokaut.pl, loty.nokaut.pl)
• Zintegrowany pionowo kanał dystrybucji SklepyFirmowe.pl – rozwiązanie do prowadzenia sklepów internetowych, ułatwiające automatyczną integrację oferty produktowej z porównywarką Nokaut.pl
• Sprzedaż reklamy internetowej (kanał bezpośredni i pośredni)
Porównywarka cen Nokaut.pl ma ponad 3 mln realnych użytkowników (Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2011), 12 mln ofert i współpracuje z blisko 3.700 e-sklepami. Obroty w sklepach internetowych wygenerowane dzięki Nokaut.pl w 2011 roku szacuje się na kwotę około 1 miliarda złotych.
W styczniu 2012 roku Nokaut.pl zajął – w rankingu przygotowanym przez serwis Wirtualnemedia.pl – pierwsze miejsce wśród polskich porównywarek cen, nieznacznie wyprzedzając Ceneo.pl. Jednocześnie Grupa Nokaut zdobyła lepszą pozycję niż serwis Ceneo.pl w rankingu aplikacji AppStore (sklep z oprogramowaniem dla smartfonów iPhone).
Nokaut.pl był w listopadzie 2011 – zgodnie z badaniami Megapanel PBI/Gemius 2007-2011 – drugą co do wielkości porównywarką cen w Polsce. Odwiedziło ją wówczas ponad 2,8 miliona Internautów, co stanowi niemal 15% wszystkich użytkowników Internetu w kraju. Trzecim serwisem w rankingu porównywarek cen był serwis Skąpiec.pl.
W 2010 roku Grupa Nokaut – jako jedyna firma z Polski – została wyróżniona w międzynarodowym rankingu Deloitte Technology Fast 50 CE w kategorii wschodzących gwiazd.
W skład Grupy Nokaut wchodzą:
- Nokaut.pl – jedna z dwóch najpopularniejszych w Polsce porównywarek cen
- Hotele.Nokaut.pl – porównywarka ofert noclegowych
- Finanse.Nokaut.pl – porównywarka produktów finansowych
- Loty.Nokaut.pl – porównywarka połączeń lotniczych
- SklepyFirmowe.pl – rozwiązanie do prowadzenia sklepów internetowych
- PrettyDeal.pl – porównywarka ofert zakupów grupowych dla kobiet
- Bazarek.pl – pasaż handlowy
- TaniePorownanie.pl – porównywarka cen