Od dzisiaj Allegro dostępne jest w zupełnie nowej odsłonie. Zmienił się wygląd i sposób poruszania się po platformie. Można szybciej i łatwiej dotrzeć do poszukiwanego przedmiotu i w prosty sposób dokonać zakupu. Główne działy są niczym branżowe sklepy, a duże zdjęcia pełnią rolę podobną do sklepowych witryny. Przejrzysty, intuicyjny wygląd i sposób poruszania się po serwisie z pewnością ułatwi zakupy każdemu użytkownikowi.
Od dzisiaj wszyscy użytkownicy mogą korzystać z nowej wersji Allegro. Serwis jest przejrzysty i ma bardziej współczesny charakter. Zmieniła się szata graficzna, sposób prezentacji ofert ale i funkcjonalności: nowy układ kategorii, wyszukiwarki, listy ofert z wieloma przydatnymi opcjami wyszukiwania produktów i łatwiejszy sposób kupowania. To największe zmiany w 13-letniej historii serwisu. Jednocześnie po raz pierwszy Allegro było projektowane przy tak dużym zaangażowaniu samych użytkowników.
– Te zmiany to konieczność. Internet zmienia się praktycznie każdego dnia. Nowe technologie, nowe trendy, nowe oczekiwania użytkowników. I w takim sam sposób zmienia się Allegro. Kiedy zaczynaliśmy 13 lat temu byliśmy serwisem aukcyjnym dla hobbystów. To nawet trudno porównywać z dniem dzisiejszym, kiedy nasza platforma ma 15 milionów użytkowników – mówi Katarzyna Kuśnierska, dyrektor zarządzająca Allegro.pl. Nowe Allegro to przestrzeń, w której codzienne zakupy to przyjemność ? dodaje Kuśnierska.
Czyste, białe tło na stronie głównej i duże zdjęcia oferowanych produktów pozwalają szybciej dotrzeć do interesujących przedmiotów. Wyszukiwarka, która znajduje się na górze strony umożliwia odnalezienie poszukiwanych produktów bez względu na to, w którym miejscu w serwisie się znajdujemy. Jednocześnie szeroka oferta serwisu została posegregowana w 10 głównych działów, wśród których pojawił się jeden nowy – Strefa okazji. Wyodrębnienie takiego działu pozwala łatwo dotrzeć do produktów w promocyjnych cenach.
– Dla naszych klientów zakupy będą proste, szybkie i wygodne, co mamy nadzieję przełoży się na większą przyjemność z kupowania na Allegro. Dla naszych partnerów, czyli osób czy firm handlujących w serwisie te zmiany oznaczają lepszą prezentację ich ofert, a w efekcie więcej transakcji. Zapewniam, że warto rozwijać swój biznes w oparciu o współpracę z Allegro– wylicza Łukasz Nowak, dyrektor produktów platform transakcyjnych w Grupie Allegro.
Nowością jest również to, że po raz pierwszy użytkownicy sami decydują o długości widocznej listy ofert (wybór pomiędzy 60, 120 lub 180 pozycjami na liście zależy od tego, jakiego produktu się szuka). Atrakcją dla wielbicieli nowych technologii jest możliwość głosowego wyszukiwania produktów (zamiast wpisywać słowo ?sukienka?, wystarczy je wypowiedzieć przed komputerem, a ten sam uzupełni pole w wyszukiwarce).
——
Przy okazji premiery nowego serwisu, na dodatkowych materiałach serwis pokazuje jak zmienili się użytkownicy Allegro w ostatnich latach i jak zmieniło się samo Allegro – od serwisu aukcyjnego do platformy transakcyjnej, gdzie średnio w miesiącu dostępnych jest ponad 32,5 miliona ofert. Każda minuta w serwisie oznacza 3 nowych użytkowników, 380 zawieranych transakcji i ponad 100 tysięcy odsłon strony www. Jednocześnie Allegro pozostaje największą księgarnią i antykwariatem w Polsce, sprzedając rocznie ponad 5 milionów książek!