13 października serwis Allegro udostępnił Użytkownikom wersję demo nowego wyglądu strony oferty. Przejrzysty układ informacji pozwoli Kupującym szybko dotrzeć do kluczowych danych o produkcie. Użytkownicy będą mieli możliwość przełączania się między starym a nowym wyglądem oferty. Wkrótce zostanie włączony nowy wygląd we wszystkich aukcjach.
Jedną z głównych zmian jest przeniesienie galerii zdjęć na górę strony aukcji. Obok galerii znajdą się również najważniejsze informacje o cenie przesyłki, dane Sprzedawcy oraz nowość, kalkulator kosztu wysyłki kilku przedmiotów. Wystarczy wpisać ile sztuk danego produktu chcemy kupić, a system przeliczy ile zapłacimy za wysyłkę. Kalkulator jest dostępny jeśli Sprzedający korzysta z cenników dostawy.
Najnowszy wygląd strony przedmiotu to część naturalnej adaptacji serwisu do obowiązujących w branży e-commerce standardów. Zmiany w wyglądzie strony zostały wprowadzone w oparciu o analizy klikalności poszczególnych elementów na stronie aukcji oraz wewnętrzne badania eye-tracking`owe.
– Nasze badania i doświadczenie projektowe umożliwiają optymalny dla Użytkownika rozwój serwisu, respektujący jego nawyki zakupowe i akcentujący te informacje, które decydują o wyborze konkretnego przedmiotu spośród kilkunastu milionów dostępnych w Allegro ofert – mówi Justyna Zimna z Działu Produktów Allegro. Użytkownik Allegro 2011 to doświadczony użytkownik Internetu i stały bywalec sklepów internetowych. Zależy nam na tym, aby nasza strona przedmiotu była stale dostosowywana do sposobu, w jaki intuicyjnie już poszukuje się pewnych informacji podczas zakupów online. Dlatego śladem innych serwisów Grupy Allegro, galerię np. przenosimy do lewej górnej części strony oferty – w Internecie nie ma lepszego substytutu dla dokładnego obejrzenia przedmiotu przed dokonaniem zakupu – podkreśla Zimna.
W nowym wyglądzie, w oddzielnych zakładkach znajdą się:
- parametry i opis przedmiotu przygotowany przez sprzedającego,
- informacje o wszystkich sposobach dostawy i ich cenach,
- oferty kupna,
- opis z katalogu produktów, jeżeli oferta będzie z nim połączona.