Handel detaliczny w sieci rozwija się dynamicznie. Obecnie 3% wszystkich zakupów w Polsce odbywa się w internecie. Eksperci szacują, że za kilka lat udział ten podwoi się. Wciąż jednak wiele osób stroni od zakupów w sieci w obawie przed oszustwem. Aby zmniejszyć to ryzyko operatorzy serwisów aukcyjnych oraz platform sklepowych wprowadzają tzw. programy ochrony kupujących.
Program Ochrony Kupujących (POK) to najprostszy sposób na to, aby zabezpieczyć się przed nieuczciwymi sprzedawcami. Naturalnie każdy kupujący, nawet jeżeli nie jest objęty POK-iem, może zgłosić sprawę na policję oraz administracji serwisu aukcyjnego, ale tylko POK daje realną szansę na rekompensatę za powstałą szkodę.
POK zapewnia kupującemu rekompensatę w określonej kwocie w przypadku, gdy zapłacił za towar, którego nie otrzymał lub otrzymał towar, który znacznie różni się od opisu przedstawionego przez sprzedawcę. W tym wypadku w pierwszej kolejności kupujący musi skontaktować się ze sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy. Być może niedostarczenie zakupu lub przesłanie wadliwego towaru to kwestia, którą można załatwić polubownie. Dopiero gdy okaże się, że sprzedawca nie chce naprawić powstałej szkody, kupujący może skorzystać z POK-u, pod warunkiem, że spełni warunki określone w regulaminie.
Więcej informacji: http://kupteraztaniej.pl/wiadomosc/POK-i-to-gwarancja-bezpiecznych-zakupow-w-sieci-2341963.html. Przy powoływaniu się na analizę, prosimy o podanie źródła Bankier.pl.
Łukasz Piechowiak
Redaktor Bankier.pl
e-mail: [email protected]