Wiadomości branżowe

Polacy nadal rzadko korzystają z ofert e?sklepów spożywczych

Polacy nadal rzadko korzystają z ofert e?sklepów spożywczych
Wynik najnowszego raportu „Polska na widelcu – zwyczaje żywieniowe Polaków”O ile z każdym rokiem rośnie popularność Internetu jako kanału dystrybucji różnych towarów i usług, o tyle w przypadku żywności, nadal jest on rzadko wykorzystywanym przez konsumentów miejscem dokonywania zakupów.Spośród ogółu Polaków, którzy deklarują, iż regularnie korzystają z Internetu i kupują tam różne towary, tylko 14 proc. kupuje tam także produkty spożywcze. Aż 86 proc. kupujących w Internecie nigdy nie skorzystało z e-sklepu spożywczego. Wyniki badania wykazały, iż po stronie konsumentów istnieją dwa główne ograniczenia w rozwoju tego typu handlu:- pierwsze z nich ma charakter społeczny i związane jest z dotychczasowym stylem życia i zwyczajami oraz postawami konsumentów związanymi z dokonywaniem zakupów produktów spożywczych,- drugie ograniczenie ma charakter logistyczny i związane jest z dostępnością tego typu usług w miejscu zamieszkania. W kontekście pierwszego wymienionego ograniczenia, o charakterze społecznym, warto wspomnieć o najważniejszych jego wymiarach:-

Wynik najnowszego raportu ?Polska na widelcu ? zwyczaje żywieniowe Polaków?

O ile z każdym rokiem rośnie popularność Internetu jako kanału dystrybucji różnych towarów i usług, o tyle w przypadku żywności, nadal jest on rzadko wykorzystywanym przez konsumentów miejscem dokonywania zakupów.

Spośród ogółu Polaków, którzy deklarują, iż regularnie korzystają z Internetu i kupują tam różne towary, tylko 14 proc. kupuje tam także produkty spożywcze. Aż 86 proc. kupujących w Internecie nigdy nie skorzystało z e-sklepu spożywczego.

Wyniki badania wykazały, iż po stronie konsumentów istnieją dwa główne ograniczenia w rozwoju tego typu handlu:

– pierwsze z nich ma charakter społeczny i związane jest z dotychczasowym stylem życia i zwyczajami oraz postawami konsumentów związanymi z dokonywaniem zakupów produktów spożywczych,

– drugie ograniczenie ma charakter logistyczny i związane jest z dostępnością tego typu usług w miejscu zamieszkania.

W kontekście pierwszego wymienionego ograniczenia, o charakterze społecznym, warto wspomnieć o najważniejszych jego wymiarach:

– przywiązaniu konsumentów do tradycyjnych sklepów spożywczych, które deklaruje 30 proc. respondentów, którzy nie robią zakupów spożywczych przez Internet,

– chęci osobistej oceny jakości towarów (25 proc.),

– skłonności do podejmowania decyzji zakupowych już w sklepie (18 proc.).

W przypadku ograniczeń o charakterze logistycznym istotnymi barierami są:

– brak tego typu usługi w miejscu zamieszkania respondenta (14 proc.),

– niechęć do ponoszenia dodatkowych opłat związanych z dostawą (13 proc.),

– niedogodności związane z koniecznością oczekiwania na dostarczenie zamówionych towarów (12 proc.).

Agata Czapkowska, autorka raportu podsumowuje: ?Przy odpowiednich działaniach ze strony detalistów dokonywanie zakupów spożywczych przez Internet będzie stawało się coraz powszechniejsze i wyniki badania jasno wskazują, co warto zmienić, aby e-zakupy stały się bardziej popularne. Poza tym część barier, o których dowiadujemy się z badania, wydaje się wynikać z nieznajomości tego kanału sprzedaży i dzięki edukacji konsumenta może być stosunkowo łatwa do przełamania.?

A to już wiesz?  "Uratuj niedźwiadka" - akcja w drogeriach Rossmanna


 

Informacje o badaniu

Dane pochodzą z raportu ?Polska na widelcu ? zwyczaje żywieniowe Polaków?. Badanie zrealizowane w ramach omnibusa CAPI na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 1000 Polaków powyżej 15 roku życia w listopadzie 2012 roku.

GfK

GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.

GfK nieustannie wprowadza innowacje oraz stosuje najnowsze technologie i najdokładniejsze metodologie, aby zapewnić klientom jak najlepsze zrozumienie najważniejszych ludzi na świecie: ich klientów.

Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group

Źródło GfK Polonia. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy