PrestaShop − wiodąca platforma e-commerce otwiera polski oddział z Matthieu Bondu na czele
Warszawa, 19 marca 2021 – PrestaShop – najczęściej wybierana w Polsce platforma e-commerce – powołuje lokalny oddział odpowiedzialny za nasz rynek. Na jego czele stanął Matthieu Bondu. Nowy zespół skupi się na rozwijaniu komunikacji marki, dopasowaniu rozwiązań do lokalnych potrzeb oraz rozbudowie społeczności e-sprzedawców. Nad Wisłą z PrestaShop korzysta niemal 25 tysięcy sklepów internetowych, a na całym świecie ponad 300 tysięcy. W 2020 roku wygenerowały one obroty wynoszące równowartość powyżej 100 miliardów złotych.
Polska na liście priorytetów PrestaShop
– Polska to dla nas bardzo ważny rynek, na którym mamy duże ambicje. Jesteśmy tu największym graczem jeśli chodzi o liczbę obsługiwanych sklepów oraz generowany przez nie ruch. Stąd decyzja o utworzeniu lokalnego oddziału – wyjaśnia Luca Mastroianni, wiceprezes PrestaShop ds. międzynarodowych.
Oddziałem pokieruje Matthieu Bondu – ekspert związany od siedmiu lat z marketingiem w branży retail/FMCG. Pracował na różnych rynkach europejskich przy projektach dla takich firm jak: Carrefour, Unilever, Nestle czy Lidl. Jego doświadczenie w zakresie komunikacji oraz tworzenia sieci współpracy ma pomóc PrestaShop w utrzymaniu statusu lokalnego lidera i budowaniu pozycji marki jako wiarygodnego partnera.
– Nasza misja to wspieranie rozwoju biznesu poprzez dzielenie się wiedzą oraz zapewnianie rozwiązań, które pozwalają zwiększać zyski. Teraz jest na to doskonały moment, bo e-commerce w Polsce przeżywa prawdziwy boom – mówi Matthieu Bondu, Country Manager na Polskę w PrestaShop. – Obecnie na PrestaShop działają m.in. sklepy internetowe Martes, CityFit, Świat Baterii czy Ania Kruk. Z naszych rozwiązań za granicą korzystają np. Decathlon (w 30 krajach), Carrefour, Leroy Merlin czy klub piłkarski Olympique Lyon. Jesteśmy więc gotowi wspierać nawet największe e-sklepy i to jeden z najważniejszych kierunków rozwoju w Polsce.
Nowe lokalne narzędzia i wsparcie społeczności
W jeszcze lepszym dopasowaniu platformy do potrzeb polskich e-sklepów pomogą nowe, przeznaczone na nasz rynek moduły i narzędzia do integracji dostępne na PrestaShop Addons Marketplace. Firma nawiąże też partnerstwa z lokalnymi dostawcami m.in. systemów płatniczych, serwisów spedycyjnych, platform księgowych oraz innych usług.
PrestaShop planuje w najbliższym czasie położyć nacisk na angażowanie polskich użytkowników w społecznościach i dzielenie się doświadczeniami. Kilka razy w miesiącu na Facebooku i YouTube organizowane są PrestaShop Talks – wywiady online z polskimi ekspertami z branży oraz przedstawicielami e-sklepów. W maju planowany jest także PrestaShop Day poświęcony polskim użytkownikom i rynkowi e-commerce.
PrestaShop bazuje na modelu open source, który umożliwia elastyczne dopasowywanie modułów do potrzeb e-sklepu. Polska jest czwartym największym rynkiem na świecie pod względem liczby sklepów działających na PrestaShop za Francją, Hiszpanią oraz Włochami.
O firmie PrestaShop
PrestaShop jest wiodącą platformą e-commerce w Europie i Ameryce Łacińskiej, która umożliwia stworzenie własnego sklepu internetowego i rozwijanie go zgodnie z przyjętą strategią. Bazując na modelu open source PrestaShop pozwala każdemu sprzedawcy prowadzić e-sklep z dowolnego miejsca na świecie. Rozwiązanie jest w pełni konfigurowalne i dostosowane do potrzeb każdego rynku. Działa w 300 000 sklepów, których łączna sprzedaż osiągnęła ponad 22 miliardów euro w 2020 roku.
Na całym świecie co 4 minuty na platformie PrestaShop powstaje nowy sklep internetowy, każdy z nich opowiada inną historię. W Polsce ponad 25 000 e-sklepów, czyli ok. 25% wszystkich sklepów internetowych obsługiwanych jest przez PrestaShop.
Oficjalna strona: https://www.prestashop.com/
Strona na Facebooku: https://www.facebook.com/prestashop
Kanał YouTube: https://www.youtube.com/user/prestashop