16 kwietnia br. w stołecznej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości MAKRO odbyła się pierwsza konferencja z cyklu ?Konkurencyjność sklepu osiedlowego – jak ją zwiększyć??. Kolejne odbędą się w Katowicach (23 kwietnia) oraz Poznaniu (21 maja).
W ramach 4. edycji programu ?Tu mieszkam, tu kupuję? sieć hurtowni MAKRO Cash & Carry rozpoczęła cykl konferencji ?Konkurencyjność sklepu osiedlowego – jak ją zwiększyć??. Pierwsza odbyła się 16 kwietnia w stołecznej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości. Wzięli w nim udział dziennikarze branżowi oraz kilkudziesięciu właścicieli sklepów.
W ramach konferencji na temat szans i zagrożeń dla handlu tradycyjnego w Polsce dyskutowali dziennikarze mediów branżowych. Krzysztof Ibisz, znany i lubiany prezenter oraz zwolennik życia ?slow? przedstawił oczekiwania polskich konsumentów wobec sklepów osiedlowych. Maciej Kraus z firmy FernPartners omówił zaś zasady skutecznego budowania postrzegania cenowego. O merchandisingu uczestnikom konferencji opowiadał przedstawiciel firmy Unilever, a o zarządzaniu przestrzenią sklepową ekspert firmy A5 Creation, podczas gdy firma Wincor Nixdorf omówiła nowoczesne systemy kasowe. Konferencja stała się ponadto doskonałą okazją do przybliżenia jej uczestnikom sieci franczyzowej ODIDO, która należy do najdynamiczniej rozwijających się na polskim rynku.
Cykl konferencji ?Konkurencyjność sklepu osiedlowego – jak ją zwiększyć??. organizowany jest przez sieć hurtowni wielkopowierzchniowych MAKRO Cash & Carry oraz sklepów ODIDIO w ramach czwartej edycji programu ?Tu mieszkam, tu kupuję?. Patronat nad akcją objęły Krajowa Izba Gospodarcza redakcje magazynów: ?Wiadomości Handlowe? i ?Handel? oraz serwisów dlahandlu.pl i portalspozywczy.pl. Stołeczną konferencję patronatem objęły Urzędy Dzielnicy Włochy oraz Bielan. Kolejne konferencję odbędą się 23 kwietnia w Katowicach i 21 maja w Poznaniu. Na obie można się rejestrować wchodząc na stronę www.konferencjedlahandlu.pl.
MAKRO Cash & Carry jest liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego. Usługi firmy, skierowane przede wszystkim do przedsiębiorców, obejmują zarówno kompleksowe zaopatrzenie, jak i nowoczesne rozwiązania biznesowe. W MAKRO klienci znajdą pod jednym dachem artykuły spożywcze i przemysłowe w szerokim wyborze, doskonałej jakości i przystępnych cenach ? jedna nowoczesna hala to odpowiednik 50 hurtowni branżowych. Do dyspozycji kupujących są także usługi dodatkowe ? m.in. doradztwo biznesowe czy szkolenia gastronomiczne ? które skupiają się wokół nowoczesnej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości w Warszawie. W Polsce MAKRO Cash & Carry istnieje od 1994 roku; posiada obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej wynosi ponad 270 000 m2. MAKRO Cash & Carry zatrudnia w Polsce około 7,5 tys. osób. Więcej informacji o MAKRO można znaleźć na stronach www.facebook.com/MAKROPolska oraz www.makro.pl
METRO Cash & Carry działa w 29 krajach i posiada około 700 samoobsługowych hurtowni. Z ponad 120 tysiącami pracowników na całym świecie, firma osiągnęła w 2012 roku sprzedaż na poziomie około 32 mld euro. METRO Cash & Carry jest działem sprzedaży METRO Group. METRO Group to jedna z największych międzynarodowych firm handlu detalicznego. W 2012 r. Grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości około 67 mld euro. Firma zatrudnia około 280 tysięcy pracowników i obsługuje ponad 2200 hal w 32 krajach. Wyniki Grupy METRO opierają się na sile sprzedaży firm, które działają niezależnie w poszczególnych segmentach rynku: METRO/MAKRO Cash & Carry – międzynarodowego lidera samoobsługowego handlu hurtowego, hipermarketów Real, Media Markt. Saturna – lidera na europejskim rynku handlu elektronicznego oraz Galerii Kaufhof. Więcej informacji na: www.metrogroup.de.