Trwa niezwykle udana passa firmy Rossmann, która po raz kolejny sięgnęła po nagrodę ?Retailer of the Year 2012?. To była trzecia edycja konkursu i po raz trzeci Rossmann triumfował w kategorii ?Drogerie?. Nagrody rozdano podczas kongresu ?Poland&CEE Retail Summit?, który odbył się w dniach 21-22 marca tego roku w Warszawie.
To jedyny taki konkurs w Polsce, w którym o nagrodzie dla najlepszych decydują dostawcy z branży FMCG. Rossmann otrzymał tytułu ?Retailer of the Year 2012? za dbanie o wizerunek, a w szczególności za: działania promocyjne, innowacyjność, estetykę hal sprzedaży i wygląd materiałów marketingowych. Firmę wyróżniono za rozwój biznesu w zakresie marketingu i zarządzania kategorią, chwaląc: wspólne planowanie rozwoju i opracowywanie strategii, przegląd dotychczasowych wyników, a także współpracę przy organizacji akcji promocyjnych.
Istotny był też kontakt z zespołem współpracującym z firmą po stronie sieci. Wskazano łatwość komunikacji, stopień decyzyjności, informowanie o zamiarach, terminowość i rzetelność. Logistykę Rossmanna wyróżniono za elastyczność terminów dostaw, zarządzanie zamówieniami i zwrotami, a także fakturowanie. Znaczenie miała też terminowość płatności ze strony firmy.
Celem ?Retailer of the Year? jest wyłonienie sieci detalicznych oraz hurtowni działających w poszczególnych formatach polskiego rynku, z którymi dostawcom FMCG najlepiej się współpracuje. Zwycięzców wybiera się w sześciu kategoriach. Przyznawana jest także nagroda główna. W tym roku udział wzięły 154 firmy z branży produktów szybko zbywalnych, czyli artykułów spożywczych czy środków czystości.