Wybór laptopa to jak przedzieranie się przez dżunglę ofert. Każdy poluje na coś innego i wyszukuje innych cech i właściwości komputera. W pierwszych miesiącach tego roku jeden laptop padał łupem średnio co 2 minuty. A na jaki konkretnie sprzęt polowali użytkownicy Allegro?
Dane serwisu nie pozostawiają wątpliwości – laptop to jeden z najchętniej wybieranych produktów elektronicznych na platformie Allegro. Użytkownicy najczęściej wybierali laptopy marki ?HP, Compaq?, ?Asus? i ?Dell?. Na czwarty miejscu uplasował się IBM, Lenovo.
Dominującą grupą myśliwych w kategorii laptopy stanowili mężczyźni bo aż 80%. Tylko co piąty laptop został upolowany przez kobietę. Panowie najchętniej mierzyli do komputerów z procesorem I5, ponieważ są one swoistym kompromisem między cena a wydajnością. Na celowniku Użytkowników znalazły się również laptopy z pamięcią RAM 6GB i większą, co jest wynikiem rosnącej popularności systemów 64 bitowych jak np. Windows 7 Home Premium 64 bit, które obsługują takie ilości RAM.
Popularność zyskują również laptopy z dyskami SSD, a to za sprawą coraz niższej ceny, szybkości działania, energooszczędności i odporności na upadki i wstrząsy. Mocno widoczny jest również trend, gdzie coraz więcej sprzętu pozbawionego jest napędu CD/DVD, co wynika z rosnącej popularności i malejącej ceny pamięci USB jak i ?odchudzania? laptopów przez producentów.
Oto kilka dodatkowych faktów z polowania:
– użytkownicy najchętniej wybierali laptopy o matrycy 15??-15.9??, które stanowiły 64% upolowanych laptopów
– 63% posiadało matrycę błyszczącą.
– 74% miało procesor dwurdzeniowy
– połowa miała systemem operacyjnym Windows 7
A wszystkim niezdecydowanym podpowiadamy, na którego laptopa najlepiej się zaczaić. Podpowiedzi należy szukać w trwającej właśnie kampanii serwisu Allegro – „Upoluj nowego laptopa” – Wśród grup docelowych kampanii znaleźli się rodzice uczniów, studenci i młodzi ludzie chcący wymienić komputer, osoby korzystające z laptopów na co dzień i polujący na promocje cenowe ? mówi Artur Brzęczkowski, dyrektor marketingu Allegro. Po zidentyfikowaniu ich potrzeb wybraliśmy produkty o określonych parametrach technicznych, funkcjonalnościach, w najatrakcyjniejszych cenach i dopasowaliśmy je do naszych grup docelowych.Poprzez ten podział chcieliśmy ułatwić użytkownikom wybór laptopa, który w dzisiejszych czasach wymaga czasu i determinacji ? dodaje Brzęczkowski.
Koncepcja kreatywna kampanii zakładała przyporządkowanie każdej grupie laptopów o określonych cechach (szybkość, moc, uniwersalność, lekkość, niewielka cena itp.) zwierząt symbolizujących wybraną cechę. Dzięki temu na potrzeby kampanii powstało siedem różnych wizualizacji.
Kreacje można zobaczyć m.in. na Gazeta.pl, Onet.pl, Interia.pl, Wirtualna Polska, GaduGadu, IDM Net, Evolution Media, Novem, ARBO, Demotywatory.pl. Kampania w całości została przygotowana przez dział marketingu Grupy Allegro.
*Dane Allegro, I półrocze 2012.